Powered By Blogger

22 January 2013

Surau dan Susu

Aku macam biasa akn mencuri2 masa mengepam susu bila ada kesempatan..dan biasanya aku mengepam di surau...dan bila pertama kali aku masuk ke surau di jabatan baru aku ni aku super'excited' sebab masa di tempat lama, surau sangat sempit...sebab tu aku cuba elakkan peak hour iaitu waktu solat utk pam susu...sebab taknak mengganggu rakan2 lain solat...itupun tiap kali aku pam ramai yg akan tegur, borak2 dan nampak suka dengan kerajinan aku mengepam...tmasuk le big boss2 yg memang terkenal seantero Malaysia tu..diorang memang support breastfeeding...

Di tempat baru ni surau sgt luas..nyaman..aircond kuat...sgt2 privacy..

Tapi pada suatu hari yg aman damai ketika aku sedang mengepam kira kira jam 11 pagi..ada sorang pompuan yg tak lawa (*aku sengaja kutuk dia tak lawa, sbb dia memang tak lawa, dan berperangai juga tidak lawa*) masuk surau dn cakap pada aku "Boleh duduk tempat lain tak saya nak tido sini?"....nasib baik aku di tempat orang, so aku jawab dengan sedikit sopan.."saya dah nak habis pam dah"...sambil aku tersenyum manis...Aku memang senyum manis sebab tu tiap kali pagi nak pegi keja pakbear akan kata "Cantik isteri abang, kalu abang satu opis dengan ayang, abang akan ngorat ayang"...hahaha

Ok...jangan side track...back to the main story...so lepas peristiwa tu aku hanya senyap je lah..malas nk kecoh2 walaupun sebenarnya aku pelik kenapa pompuan tu ada hati untuk suruh aku yg tengah mengepam ni bangun pam di tempat lain..sedangkan surau kat sini besar gaban...pastu alasannya sebab dia nk tido kat situ....???

Dipendekkan cerita, tadi baru aku tau kisah sebenar..kawan yg dah lama keja sini kata staf2 kat tempat baru aku ni memang tak suka ibu2 ni pam susu kat surau...mengganggu katanya...mengganggu diorang nak tido....kat sini yang aku pasan memang aku dn kawan2 ni je lah yg rajin pam..yg staf lain tak nampak plak..tapi orang2 ni siap report kat pihak atasan pasal ibu2 pam susu dalam surau ni...tunggu le korang..aku jadi boss korang nanti, aku screw korang satu satu...dahlah diri sendiri tak mengepam...ibu2 macam aku mengepam diorang bising plak...sabor je lah....

*Actually aku ada amik gambar pompuan2 ni tido ber'golek'kan dalam surau ni..tapi saja tak mau expose diorang..kang aku kena saman pulak..hahaha..tido ler korang..dah pukul 2 pun masih tido...bangun ler solat pastu gi buat kerja!!!

Sent from my iPhone

7 comments:

isabelle frankly said...

Eh eh.boleh pulak cenggitu.
Kalau aku..harus la esok aku sengaja pam lagi kat situ. Buat dua tiga kali..tengok dia nak bg alasan tido lg x.
Dlm surau bkn ke selalu ada tulis Dilarang Tidur. Takde pulak aku 0ernah nmpk dilarang pam susu di sini.

makbear said...

Tu ler pasal..nanti aku pm gmbr dorg tido secara berjemaah ye...hahaha

~ rainbow ~ said...

Kalau die nga tido tu kak najah pelan2 datang kat die bawak medela punye mesin tu letak tepi telinga die. Haha kalau die terjaga kata mesin tu tergolek sampai kat die. Haha!

makbear said...

Ikut hati mmg nk buat macam tu..tp tempat orang kan? Kang akak dihalau plak dari buat attachment kt sini...hehe

fairus said...

PERCUBAAN... PERCUBAAN...

fairus said...

OO.. OK.. DAH BUANG WORD VERIFICATION TU EH, SYABAS.. :)

pakbear said...

fairus... dah buang sifu. tp masalahnya nanti comment aku banyak masuk spam. td nie pun dah masuk 1. huhuhu..