Powered By Blogger

28 January 2013

Host Rancangan Tv Dekorasi Rumah Terkenal

"Nǐ yào mǎi shénme?"
"Lu mau beli apa?!", mcm tu lah lebih kurang bunyinya dengan dibantu oleh Mr. Gugel... Pertanyaan yang sering diajukan masa aku kecik dulu. Maklumlah dengan susuk sedikit gendut, chubby dan sepet, orang cina mmg senang terkeliru sangkakan aku sebangsa mereka. Huhuhu...

Tapi nanti aku akan jawab "telur sepuluh bijik", or bawang ke, ikan bilis ke, sardin setin ke... Biasanya mereka akan tercengang sekejap ingatkan mcm aku menjual serangkap pantun pada mereka. Akhirnya tersenyum sendiri apabila mengenangkn sifat perkauman mereka itu tak ke mana. Ehh... Mcm tu pulak?!! Hahaha...

Anw hampir 28 tahun insiden itu berlalu... Aku sangkakan dengan kulit sawo ala2 x matang mcm skrang, rambut botak dan berpakaian x kpop lansung mcm org cina, mereka tak perlu lg menangguk di air yg keruh berbahasa cina dgn aku, rupanya sangkaan aku meleset. Mereka masih lg tersalah sangka, mungkin menyangkakan aku ni host rancangan tv dekorasi rumah terkenal itu!

Alahai..., dan rintik2 hujanpun menjamah ubun2..... ;)

Sent from my iPhone

2 comments:

isabelle frankly said...

Ko kena bljr balas 'saya bukan org cina maa' dlm bahasa kantonis.hehe

pakbear said...

Wa pu se tau... Hahaha