Powered By Blogger

14 January 2013

Mak...

Lately ni aku selalu teringat Mak...kadang2 tersedih, tersyahdu sebab pikir aku tak dapat jaga Mak di waktu Mak mungkin perlukan aku...

Tadi masa aku pegang tangan Wafiy ajar dia tulis huruf jawi satu2 pun aku teringat macam mana dulu masa aku kecik2 Mak pegang tangan aku tulis ABC, Mak siapkan homework aku, Mak ajar baca bahasa Arab....hmmmm

Lately ni Mak selalu tak sihat...Mak dah tak macam Mak yg aku ingat masa aku kecik2 dulu... Mak yg tak penah marah aku dulu, Mak yg sabar ajar aku ngaji walaupun aku main2 je ngaji, Mak yg masak nasi lemak sedap, Mak yg cuci luka aku masa aku first time jatuh basikal dulu, Mak yg nyanyikan lagu jawa masa mandikan aku dulu, Mak yg wangi, Mak yg slalu kasik aku duduk kat pangku dia, kadang2 menyorok bawah telekung Mak sambil Mak ngaji Quran sebab suka bau badan Mak yg wangi, Mak yg walaupun kurus tp empuk je badan dan kaki dia untuk aku sandar2, Mak yg menyusukan aku dgn susu badan sampai aku darjah 2, Mak yg slalu aku curi 'bra' dia buat spek or oksigen mask aku ;-)

Sekarang Mak selalu buat aku serba salah, melayan Mak dah macam melayan anak2 kecil, Mak makin sensitif, Mak yg nk manja2 dgn anak2, Mak yg suka merajuk kalu tak dapat apa yg dia nak, Mak yg sanggup mogok lapar kalu orang masak tak sedap...macam macam perangai Mak sekarang..

Itulah Mak aku, Mak yg penah bgtau aku nama 'Najah' tu Mak pilih sebab dia nk orang selalu doakan aku berjaya dan selamat selamanya...

huhuhu...sedihnya.. dr tadi menitik air mata sebab rindu kat Mak aku...

Mak, esok Adik call ye...

*mak aku memang special, hari2 nak anak2 call, dia rindu katanya...sori mak, Adik selalu terlupa yg Mak perlukan Adik macam mana Adik perlukan Mak masa adik kecik2 dulu....

4 comments:

pakbear said...

hurmmm.. sedihnya baca. Insaf.. ;(

makbear said...

Spontan je tulis tadi...risau!!! Huhu..

isabelle frankly said...

i wish i had such a soft heart

makbear said...

;-)