Powered By Blogger

02 January 2013

Dengar Cakap Cikgu Disiplin

7.20 pagi, murid2 sedang beratur di padang perhimpunan sempena hari pertama penggal persekolahan tahun 2013.

Dimulai bacaan doa, nyanyian lagu2 rasmi, bacaan ikrar dikuti dgn ucapan demi ucapan daripada Cikgu Besar, Cikgu Bertugas Mingguan, cikgu-cekgi... bla bla bla... termasuklah Cikgu Disiplin.

Cikgu Disipilin: "saya ucapkan selamat datang bla bla bla....
Saya nak berikan taklimat mengenai peraturan pakaian bla bla bla... Dengar ye cakap cikgu ni... (Aku x taulah budak2 ni paham ke x huhuhu).

Yang lelaki hari Isnin wajib pakai neck-tie, wajib. Ingat tau, pakai tali leee... herrrr?!!! Tapi kalau nak pakai hari2 lain pun digalakkan... Hen.....semmmm!!

Yang perempuan pula pakaian baju kurung putih n kain biru. Dan yang penting sekali kalau yang pakai tudung tu kena pakai tudung fareeee...daaaa!!"Ehh... Mcm pelik plak bunyi tudung tu?! Owh tudung putih. Aku berhalusinasi rupanya... Kahkahkah...

Trivia: daripada Cikgu Besar, GPK HEM, GPK2, Guru panitia sampailer ke guru kelas, semua wanita...

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 comments:

Masy said...

ade lg blog ni rupanya, ingatkan dah jadi tukun hehehe

epy nuyer bear!

pakbear said...

uiks... mcm mana ko boleh terpikir nak masuk blog aku nie? huhuhu.. mesti ke teruja kan? hahahaha

happy new year masy!!

isabelle frankly said...

Haha.nmpk sgt makbear selalu sebut tudung fareeda.kuikuikui

pakbear said...

Welll obviously laa kan?! Hahaha... Tp sjrang ni dah ada tudung lain wa kap luuu...!!