Powered By Blogger

13 January 2013

70% Merapu / 30% Manfaat!


Flashback 20 Oktober 2004. *mode kaler tv hitam putih*

Tanggal tarikh itu aku war2kan pada kawan2 aku url blog aku. Kembang idung weih! Maklumlah back in the 2004, blog-blog nie kira baru lg. X ramai yang tau apa itu blog. Aku pun mula2 x tau tp bila dah terjebak dgn kawan2 yang berblog, aku rasa mcm interesting juga. So akupun pun berbloglah.

Pulunlah taip entri blog. Tiap2 hari blog. Makan blog, minum blog, tidur blog... Seronok! Tapi masa tu syok sorang2 jee. Sendiri taip sendiri baca, sendiri sengih2... ;p

Masa tu aku dah tetapkan sasaran aku, bila target aku tercapai baru aku boleh bgtau apa url blog aku (sbb masa tu dah ada kawan2 aku yg tau aku tulis blog tp x tau urlnya...). Maka saat itu tiba juga dan secara rasminya aku war2kan pada kawan2 url blog aku dan juga aku mendaftarkan diri aku di forum Geng Jurnal dengan no pendaftaran 1503. Chewah!! Hahaha... Geng Jurnal (GJ) feymes masa tu dalam dunia blog tanahair weih!!

Dan tarikh azimat itu adalah 20 April 2004.

Gathering Geng Jurnal yang pertama aku join 2004
* fast forward *

Dan... blog itu akhirnya terkubur jua pada tahun 2007-2008. Tahun 2009 try untuk berblog semula, tapi tersungkur kembali sehingga 2012. Taip 4 5 entri.. Masih lagi mood suam2 kuku... Dan... kembali terkubur. Kihkihkih...

Tup2 tahun 2013 dapat semangat baru. Makbear nak join aku berblog. Aku yang ala2 mcm yakin x minat nak berblog lg tetiba mcm terbersemangat balik plak nak berblog. Rupanya banyak dah yang baru di blogspot nie (blog aku guna blogspot). Sementelahan sekarang nie banyak masa sikit, so rajin laa nak tune sana, tune sini kat blogspot dan taip entri. Macam berlumba2 plak dengan Makbear post entri. Eloklah Makbear pun rajin bercerita, biar dia cerita kat blog lg baik.

"Biar kita cerita semua peristiwa2 penting hidup kita dlm blog, nanti bila kita dah tua, anak2 dah besar, kita boleh tersenyum bila baca balik blog entri kita sendiri", ujar Makbear.

Memangpun, aku bila baca balik entri2 aku maca zaman dedolu, entah laa mcm malu je rasanya. Rasa mcm nak hide kan post2 tue! Ntah hapa2!! Kekekeke... Mahapkanlah yerk atas ketidakmatangan aku pada masa tu! ;p

So guys.... Its 13 Jan 2013 (130113), n I'm officially announce that we're back in business. Hahaha mcm overlah plak. Soookatilah (sukahatiakulah) kannn...!!? Anw matlamat aku berblog skrang x sama mcm dulu2, dulu mmg rasa gila nak feymes jee pon!! (wah sungguh berterus terang! tp x feymes plak) Hahaha.. Kami mmg suka-suki jee nak berblog, no hidden agenda. Basicly we will share everything yang boleh di share n just enjoy the story by ourselves.

Anw blog kami ni 18PL rated. Content blog kami bila dinisbahkan adalah seperti berikut: 70% merapu / 30% manfaat. Hahaha!!

www.mybearstory.com

0 comments: