Powered By Blogger

16 January 2013

Pagi Yang Gelap, Kini Sudah Terang!

Alkisahnya pagi tadi Waseem tersesat dalam alam mimpi yang dahsyat (agaknya). Tak jumpa jalan keluar. Puas aku kejutkan, pujuk bagai... Gurau2 ganas gitu supaya dia bangun, tp x bangun2 juga. Tue lah malam td suruh tidur awal tp xnak. X ngantuk lg katanya (sbb ptg tue dia dah trtidur dlm keadaan yang sungguh tragis! Hahaha). Hati aku dah buntu mcm mana caranya nak kejutkan budak ni, last2 baru teringat... Makbear bgtau semlm teacher school Waseem pesan supaya pakai baju sukan setiap hari rabu. Aku pun bgtau Waseem,
"Bangun dik... arini teacher suruh pakai baju sukan, main playground", wah terus bangun! Magic sungguh perkataan 'playground' tue! Hehehe (boleh pun bangun...).

Sib baiklah nk bangun juga si Waseem nie. Aku bukannya apa, aku x suka nak kejutkan n marah pagi2 nie, nanti Waseem menangis, bad mood, dia moody plak nak g school. Lagipun kalau marah2 pagi2 nie org tua kata rezeki x masuk... So biasanya aku suka guna pendekatan bergurau dgn Waseem, geletek2 dia buat2 bising dgn bunyi2 funny sebelah dia, buka kelopak mata dia.. Main angkat kambing biri2.. Hahahaha.... Pastu biarkan sekejap, lg 5 minit kacau lagi... Maunya x terus bangkit budak tue! Hilang mamai dia... Kihkihkih!
Kalau Wafiy (abg yg no1) x mcm tu... Kalau bab bangun tidur mmg senang. Kecuali kalau mlmnya tue dia tidur betul2 lewat, baru dia susah sikit nak bangun tp senang laa... berbanding Waseem. Wafiy nie bab tidur ikut perangai aku, susah tidur senang bangun... Tp lps2 tue kepala pening sbb x cukup tdo. ;p Pastu dgr laa Makbear membebel.. Ya ampun!!! Dengan aku2 sekali kena tempiasnya.
Cerita pasal Wafiy teringat kisah semlm, dia balik2 sekolah je terus excited nak tengok Huda dah boleh merangkak lom. Sbbnya dulu dia ada tanya, bila Huda boleh berjalan? Kami jawab Huda kecik lg, tunggulah Huda 8 bulan ke, barulah Huda merangkak n pastu berjalan. So dia terima pakai jawapan kami tu. Ingat pulak tu. Rupanya pagi semlm pun Makbear bgtau aku, dia cakap x sabar nak tgu balik sekolah, nak tengok huda merangkak/jalan.
Akhirnya Wafiy frust sendiri sbb Huda berpusing2/golek2 mcm tue je. Hehehe... Tp semlm Wafiy berjaya juga mengangkat dan memangku adik dia sendiri. Lamalah juga. Sukalah tu. Eloklah bang, cpt2 sikit belajar pegang Huda tu. Pasni dd dah boleh pass over urusan pegang Huda pada awak... Boleh gitu? Huhuhuhu...

0 comments: