Powered By Blogger

23 January 2013

Berpoya-poya di Tutti Frutti

Aku tak penah makan Tutti Frutti....sebab aku pikirkan ianya yogurt dan since aku ni memang kaki pening so memang tak berani makan sesuatu yg akan mengganggu deria rasa orang Jawa macam aku ni...;p

Tapi tadi selepas ambik Wafiy balik sekolah agama petang, aku dan pakbear yg kononnya nk survey food steamer (*pakbear nak makan steam2 je lepas ni...diet lah konon..eheheh) telah terlalu depan Tutti Frutti ni...

So since takde mood sebab steamer yg berkenan di hati tidak ditemui so kitorang pun singgah le test makan...

Senget jap otak aku yg season ni bila tengok rupanya Tutti Fruti kena self service bagai...aku ni memang malas nk layan diri sendiri...so aku suh pakbear melayan diri aku..hehe

Hasilnya seperti yg tergambar diatas...oklah jugak si tutti ni tapi sebab aku ni memang bukan peminat makanan2 renyah ni so aku bole katakan bagi aku Ice Room lagi sedap lah...rasa si Tutti tu macam satu rasa yg masuk tekak pastu hilang dan tak lekat di otak aku...aku memory loss...hahaha..tp pakbear suka...dan as expected apa yg pakbear suka aku akan tak suka...apa aku suka pakbear tak suka...dari dulu2 lagi sampai sekarang memang itu ler pattern kitorang...perbezaan menyatukan dua hati.. cheeewahhh!!! Sebab apa yg diminat berbeza so kitorang tak rebut2 lah...contoh paling sempoi adalah pakbear suka daging ayam, aku suka tulang ayam..pakbear suka ikan bahagian badan, aku suka kepala, ekor dan sirip..hahaha...memang jimat...aku rasa kadang2 aku macam kucing peliharaan pakbear pulak sebab pakbear biasanya lepas amik ayam or ikan dan dh ngap daging2 nya pakbear akan letakkan baki tulang belulang itu di pinggan aku..aku akn ratah le tulang2 itu hingga lenyap terus bukti kehadirannya si fauna bernama ikan dan ayam itu..hehe

Ok...balik kepada si Tutti fruti tadi, pd aku kalu korang bertaste moden macam pakbear memang korang enjoy lah tapi kalu lidah wong jowo kayak aku ni yo wes orak payah la dirasake, weteng nge orak kerasan...hihihi...paham ke korang?? Bye...

Sent from my iPhone

5 comments:

isabelle frankly said...

adoiii...
qué estás diciendo? no entiendo

pakbear said...

Apa tu isma?!

makbear said...

Seng orak2 si isma ni...;p

pB said...

pB boleh makan
tapi setahun sekali lah kut

sebab harganya mahalllllllllll

makbear said...

Pb, memang mahal sgt...tak berbaloi rasanya...