Powered By Blogger

16 January 2014

Cerita Hero-Hero Taekwondo

Salam dari Petra Jaya, Kuching! Hari yang indah untuk memulakan entri pertama aku bagi tahun 2014 nie! Hehehe...
Alhamdulillah semalam sampai juga sijil grading Wafiy untuk 7th grade (2nd yellow). Ini bermakna Wafiy lulus laa grading yang diambil sebelum kami terbang ke Kuching dulu. Ye kami x sempat nak tunggu sampai keputusan sijil dan terima sijil tu tapi kami minta coach yang latih taekwondo tu pos ekspress kan pada kami. Kami siap2 dah sediakan sampul beralamat dan beri pada beliau. So that kalau sijil tu dah ada, dia just masukkan dalam sampul dan terus pos.
Wafiy sebelum grading! Macam artis korea kan? Ganteng! Hehehe
Semasa sesi penilaian berlansung... My hero yg kanan sekali.
Last bow pada sifu2 dan senior yang banyak memberi tunjuk ajar. Tq TYC Bangi!
Oh btw, bercerita pasal taekwondo ni, aku nak share pengalaman aku memotivasikan Wafiy untuk bersemangat semula untuk meneruskan kelas taekwondo ni di Kuching sebab memang itulah perancangan kami. Alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan! Alang2 dah tali pinggang kuning teruskan ajelah sampai mana termampu, dan Wafiy pun tahu.

Alih-alih xde panas xde ribut, masa minggu lepas masa balik dari swimming di Pusat Kecemerlangan Akuatik, Kuching, Wafiy cakap dia dah taknak lagi masuk taekwondo. Pelik juga kami, dia penat agaknya kot. So akupun slowly memberi kata semangat pada dia, bagikan contoh2 yang baik kalau dia kekal ber taekwondo, suntik sikit elemen2 'heroic' dalam citer aku tu so dia rasa bersemangat balik. Memang terus bersemangat pun! Waseem pun terus lagi bersemangat nak join!!! Hahaha...
Akhirnya ginilah jadinya. 2 2 masuk belajar taekwondo dengan gigih sekali. Tengoklah si Waseem tu. Kemain lagi menendang! Tak sangka dia bersemangat juga nak bertaekwondo walaupun baru 5 tahun. Dan dialah yang paling kecik dalam kelas tu sbb sepatutnya had usia paling muda ada 6 tahun, tp sbb Waseem ada abang yang sama sekelas dengan dia, so dibenarkan.

Oh lupa juga nak bagitau, sijil Wafiy yang aku cerita dah terima smlm tadi tu penting supaya Wafiy terus boleh continue tali pinggang kuning dia kat sini. Kalau x kena ulang balik dari mula. Mujur TYC ni diiktiraf oleh WTF (sbb kat Kuching nie WTF). So minggu nie just tunjuk je pada master tu... Hopefully xde masalah laa. InshaAllah. Chaiyok Wafiy n Waseem chaiyok!!!

4 comments:

mya said...

yeahhh chaiyok waseem n wafiey!
eyhhh myra pun ad sjil tu... tp smpai wane merah jaaa...

pakbear said...

Wah sampai merah? Teror jugak ye?! Huhuhu

fairus said...

ORANG UMAH AKU PON DAH BERKIRA-KIRA NAK MASUKKAN SI FAHIM KE KELAS TEAKWANDO..

mya said...

yup, smpai merah!
heeee :) tgk org laaa
meh sape brani, sidekick semua boleh!
*huhuhu blagak kau mighaaaa! kahkahkah