Powered By Blogger

17 January 2013

Aku Mak Yg Tidak Rasional Bila.......

Masa Wafiy umur 5 tahun bersekolah di tadika Genius Aulad dulu ada sorang budak pompuan yg amat2 rajin kacau Wafiy...

Budak pompuan tu tumbuk Wafiy, tendang Wafiy dn kemuncaknya baling botol air kat muka Wafiy sampai hidung Wafiy berdarah....

Sume insiden tu berlaku dalam van sekolah Wafiy...luluh hati aku tengok Wafiy nangis sedu2 sedih tiap kali cerita pasal budak pompuan tu...mula2 memang aku dan pakbear ambil pendekatan tunggu dan lihat tapi akhirnya bila hidung Wafiy berdarah tu aku amik keputusan bgtau pengetua tadika tu...sejak itu budak pompuan tu diasingkan dr Wafiy masa dalam van...dan akhirnya Wafiy kata lama2 budak pompuan tu pun dh x naik van tu lagi...Wafiy pun tak tau kenapa...

Aku teringat kisah ni semula setelah mendapat tahu yg ada ciri2 buli di sekolah anak buah aku yg sebaya Wafiy sekarang...darjah satu tu...;(

Entahlah...aku memang bukan seorang Umi yg rasional bila ada orang menganiaya anak aku, buli anak aku..Anak2 aku adalah jiwa raga aku, bagai oksigen yg aku sedut hari2 untuk hidup...kalu ada yg tak kena dengan permata hati ni, aku pun bole jadi 'hypoxia' and start delirious...hahaha..paham ke orang yg baca ni..

in fact aku ringan je kaki nk jumpa parents budak pembuli tu...
Nak bertumbuk dgn mak budak tu..hehe..see..aku memang tak rasional bila ada orang kacau anak2 aku...rs nk injek high dose potassium chloride kat budak tu dan mak bapak dia bior cardiac arrest...collapse...dan wassalamu...kecik2 dah menyusahkn orang...huh!!!!

2 comments:

isabelle frankly said...

Aku lebih x rasional. Aku pernah jumpa budak tu (dia chuak giler nmpk aku)..dan mak dia yg buat acuh tak acuh (mmg kena tiaw dgn ayat laser aku).
Tu baru anak sedara. Kalo anak sendiri. .mmg aku ganyang terus.

makbear said...

Hehehe..kita serupa...