Powered By Blogger

17 February 2013

Anak Anak Bearuang

At 1.15 am aku masih berulang alik antara bilik aku dan bilik pakwe2 kenit aku...

Aku yang baru nk terlelap sekejap2 dikacau pakwe2 hensem yang banyak permintaannya..

Sorang nak susu, after few minutes sorang lagi mintak susu jugak...

Lepas tu sorang datang tunjuk kaki kena gatal2, mintak Umi sapu kan ubat...

Kemudian, sorang datang mintak Umi bacakan buku cerita...

Pastu..sorang lagi datang mintak Umi temankan baca doa tido sama2...

Dan kemuncaknya...Waseem datang lagi mintak nak tido dengan Umi malam ni...
"Acim tak uke tido dengan abang..acim uke tido dengan Umi"

Tak sampai hati...so aku pun mengensot ke tepi kasik chance pakwe hensem nama Waseem tido sebelah...

Selang beberapa minit Wafiy pulak datang..."Umi, abg tak boleh tido lah kat bilik abg, abg nak tido sini boleh?"

Aiyooo...mana lah muat lagi bilik umi ni...

So akhirnya aku bagi arahan...korang berdua tido bilik Umi, Umi dengan Huda tido bilik korang...dorang selalu kata bilik dorg panas..sebab tu nak tido bilik Umi...jadi aku mengalah le kononnya tido bilik panas..

Masa nak tinggalkan bilik aku tadi, aku terdengar Waseem nangis teresak2..."Acim nak tido dengan Umi"...tapi aku keraskan hati tinggal je dua2 pakwe hensem tu....ada je alasan nk kacau Umi malam2 ni...

TAPI....lepas beberapa minit, aku macam masih terdengar2 suara waseem nangis tersedu2...walaupun sbnrnya tak terdengar pun tapi hati aku je terasa2...

So...aku pun jemput lah pakwe hensem nama Waseem tido dengan aku dan Huda...

Wahai anak2 Umi....Umi memang pelik kenapa korang melekat betul dengan Umi...nak kata Umi penyayang sangat tak rasanya...maybe korang syok dulu dok dalam perut Umi 9 bulan lepas tu ninindo dengan syoknya sampai korang tak boleh melupakan Umi ye? Hahaha

Dedi korang tido dengan syoknya tak perasan pun insiden yang berlaku...hahahaha...itulah syoknya jadi seorang pakbear...anak2 bear tak berani kacau bapaknya bila bapaknya tido...kang kena cakaran bearuang nanti..;p


Sent from my iPhone

6 comments:

fairus said...

PAKBEAR SEDANG SLEEPING BEAUTY.. HEHEHE..

Anonymous said...

Dr Najah memang nak taruk no hp skali atau terlepas pandang.

isabelle frankly said...

Ninindo tu la kot yg melekatkan anak2 dgn kita. Esok2 dah besar xtau la whether diorg akan ingat nak blk sbb
A. Rindu kat kita
B. Rindu masakan kita
C. Duit dah abis

makbear said...

Kalu perasan sy send entri ni lalu emel, so mmg dlm emel ada hp no saya..automatic...malas pulak nak delete...hehehe...

makbear said...

Hahaha..yg rindu masakan tu sure not....sebab aku amat2 jarang masak...since masuk final yr dan ada Huda ni aku takde masa nk masak2 sangat...hehe

makbear said...

Fairus, memang beauty sangat.hehehe