Powered By Blogger

02 April 2013

Yeayyy!! Dapat lucky draw

Hehehe...dolu2 aku memang selalu dapat lucky draw...pantang ada lucky draw mesti aku yg menang...tak ku sangka2 hari ni aku menang lucky draw lagi...tapi kali ni lucky draw yg datang dengan penuh debaran..hadiahnya 8hb ni...

Alah...bukan apa lah...aku cabut undi untuk exam autopsy aku nanti...amik turn sapa yang akan pergi exam dulu..exam forensik ni secara kejamnya bole aku katakan macam menunggu dn mengharap ada orang mati...kami semua mpath histopath ada 20+ candidate for final year exam ni..so mcm yg semua sedia maklum bukan la hari2 ada kes yg akan perlu dipostmortem kan..dan disebabkan ktorg candidate exam ramai so kenalah cabut undi, so nanti ikut turn la...kes2 kematian yg perlu postmortem di hospital di sekitar lembah Klang ni akan di operate oleh ktorg2 ni lah..tapi ikut turn..sapa dpt undi no 1 maknanya kes pertama yg mati dia lah yg kena gi buat kes tu...dn begitulah turutannya sehingga semua org dh dapat kes masing2...dan since ktorg ramai, so bila ikut turn dn ikut bila ada kes kematian..so exam fever ktorg ni berlarutan lah sehingga berminggu2...sbb bukan semua kes yg kena postmortem ktorg dibenarkan buat..adalah prasyarat tertentu..contohnya kalau kes bunuh ke..yg tu takleh le dibuat jadi kes exam..nanti bnyk medicolegal plak...dn juga kes infection macam hiv dn tb....

So...ktorg semua tak suka le kalau ktorg dapat turn lambat sbb letih la nanti berdebar2 tunggu kes kematian dari sehari ke sehari..sbb tu aku selalu berdoa dn ckp dgn pakbear aku nk jadi org yg awal2...hehe..so that lepas tu aku bole fokus study utk exam yg seterusnya pada bulan mei nanti...

Dan...sungguh ku tak sangka2 hari ni Allah makbulkan doa aku...tadi cabut undi aku adalah candidate yg terawal..paling awal...memang lucky draw....hehehe...bila aku bgtau pada pakbear, pakbear spontan kata "Kan ayg selalu kata nk exam awal, Allah bagi lah..."

Terima kasih Allah..walaupun aku tak lah ready sangat tapi aku amat yakin Allah tau yg terbaik untuk aku...akan aku usahakan sehingga berjaya..

Ok, ku taip entri ni laju2 giler sbb nk cepat..nk study semula..tadi beria study....bila dh break kejap ni dah rasa macam nk tido je pulak..hehe....semua org pun dh tdo..king bear dan princes n princess pun dah tdo..tinggallah mak bearuang yang tergolek2 baca buku...spek pun dh besor macam budak2 kpop...hehehe

4 comments:

fairus said...

TERBAIKLAH MAKBEAR.. SEMOGA SUKSES DALAM EXAM POSTMORTEM TU..

makbear said...

Thanx fairus...

isabelle frankly said...

biar start awal..abis awal.
drp dok saspens x sudah2

makbear said...

Gitu le gamaknya...huhu