Powered By Blogger

31 January 2005

Info Mutakhir (VCD Gath 04)

LAPORAN JUALAN
20 keping vcd Gathering GeJu 04 telah dibawa ke KL pada 29 Januari 2004 yang lalu bersempena dengan Forum Weblog:Ruang Ekspressi Idea & Sastera di Rumah PENA dan GMI Poolside BBQ di rumah Presiden GMI. Sebuah mini jualan secara terang-terangan dan gelap (di Rumah PENA terang dan di rumah Presiden GMI memang sah gelap!), hanya 2 keping sahaja yang dibawa pulang semula ke Melaka. Walaupun aku agak-agak kalau bebetul aku promote memang habis semua 20 keping vcd tue, tapi sengaja aku tak habiskan lagi 2 keping tue sebab hari nie tadi aku dah poskan 2 keping vcd tue pada Ayares di Kulai dan Kak Nis di Ipoh!! Hahaha... tak payahlah aku burn lain vcd tue. Kesimpulannya, setakat petang nie (31/1/2005) 20 keping vcd telah berjaya di'let-go'kan samada secara jualan langsung ataupun telah disaguhatikan dengan sengaja!

20 pemilik vcd special edition nie...
+Tok R
+ Mie Bro
+ Uncle EP
+ Yadziz
+ WkDin
+ Op
+ ND
+ Diman
+ E1
+ Mely
+ Eisya
+ Nida
+ Lin Langsatz
+ Tipah
+ Nesloice
+ Zhoulsz
+ Nazmi BH
+ De5lin
+ Ayares (akan terima)
+ Kak Nis (akan terima)

TESTIMONI PENONTON
*Op kata : "Puas hati dengan VCD terlampau ko tue, berbaloi RM5.00!"
*Tok R kata : "VCD kau memang best. Great editing. Tidak bosan. Good music. Funny. Cuma 5 minit terakhir VCDaku sangkut-sangkut. Calar kot tapi masih boleh tengok. 5 bintang!"
*De5 kata : "PB chunn nya. CD ok cun gile. Aku tak tido-tido lagi nie, semata-mata nak tengok CD ko... "
*Zhoulsz kata : "CD ko tue menarik siot. Malas nak puji lebih-lebih. Hehe.Tahniah dari aku."
*ND kata : "Aku baru tengok CD gath tue. Best gilos! Aku suka time credit yang ada lagu aku tue, memang cantik je sampai ending. Hehe, thanks dude!"
*Yadziz kata : "ko punya cd sekat sekat..memang betullah cd cetak rompak.."
Adoi!! Huhuahu...

CARA UNTUK MEMILIKI VCD INI
Aku masih lagi larat dan bercadang untuk ulang cetak beberapa keping lagi vcd ini memandangkan masih ada lagi permintaan. Disebabkan jualan secara langsung dah tiada jadi aku akan mengepos vcd-vcd berkenaan kepada empunya diri yang berminat. Harga vcd adalah masih RM5.00 jika dijual secara langsung. Ikut harga GT, kalau GT turun aku bleh turun harga. Hahaha...

Kepada sesiapa yang berminat untuk membuat tempahan secara pos harganya adalah RM10.00. Al-maklum, harga terpaksa dinaikkan untuk mengcover kos penghantaran. Spesifikasi kos adalah seperti berikut:

Kos vcd - RM 5.00
Kos Sampul - RM 1.20
(Buble envelope)
Kos Penghantaran - RM 4.73
Jumlah - RM10.93


Tapi sebab aku tak pandai kira, jadi aku genapkan RM10.00. Aku bukannya nak ambik untung sangat. Janji korang puas hati. Balance 0.93 sen tue aku halalkan.
Medium penghantaran adalah menggunakan PosLaju... Dijamin sampai esok.. tak esok lusa.. tak lusa tulat.. tak tulat tonggeng.. tak tonggeng, aku yang menonggeng sebab kena pulang balik duit korang!! Kalau pakai Pos Ekspress... takde sampul yang berbuble, takut pecah plak vcd korang tue nanti. So setelah dinasihatkan oleh Cik Pejabat Pos yang cantik jelita, aku pun pakai laa sampul spesel nie... Boleh letup-letup tue!!

Cara pembayaran adalah seperti berikut:
1) Bank-in kan jumlah yag dinyatakan tadi ke dalam akaun Maybank2u aku. Boleh bank-in pakai Maybank2u (online) ataupun pakai Express Cash Deposit Machine. Tak kiralah yang mana satu pun. Tapi takkan RM10.00 pun nak pakai mesin? Terpulang laa pada korang... Butiran akaun aku:
Nama : Afzal Effendy bin Ab. Razak
No. Akaun : 104031035004


2) Dapatkan statement bayaran (kalau pakai cash deposit... kertas resit transaksi tue laa), tulis alamat korang besar-besar dan terang-terang kat slip tue pastu scan dan e-mailkan kepada aku kat pakbearuang@yahoo.com. Kalau takde scanner, memadai korang e-mailkan pada aku butiran penyata bayaran (yang penting tarikh, masa dan no. rujukan transaksi) korang tue dan tuliskan sekali address korang kat situ.

3) Lagi bagus kalau lepas korang buat bayaran dan e-mailkan butirannya pada aku, korang maklumkan pada aku via sms ke, chatterbox di weblog aku ataupun memalui YM. Offline massage pun ok. Namun begitu... ini hanyalah bersifat optional jerk. Tak buat pun takpe.
Aku akan poskan vcd-vcd tue sebaik sahaja aku dapat e-mail korang. Okeh?!

P/s: Aku telah melantik E1 (Antropose) sebagai wakil jualan wilayah tengah TIDAK SAH aku bagi vcd-vcd nie. Kalau sesapa yang pandai kecek dengan dia mungkin boleh dapat vcd free dari dia. Aku tak kisah... Aku pun lanun cetak rompak gak, tapi E1 nie aku panggil hantu cepat rompak sebab dia cetak rompak dari lanun cetak rompak! Kiranya dia lagi power laa kan?! Hahahahannntuuu....

Cuma kualiti mungkin kureng sikit laa.. Sebab yang aku punya pun kualiti dah kureng, kalau diburnkan lagi tak taulah aku camner jadinya. Lagipun kalau kat E1, takdelah kot cover kaler yang cantik cam aku punya.. Huahuahua... Gurau jerk!! Alaa RM10.00 bukannya mahal (tuepun termasuk kos pos.. kalau tak harus lagi murah!). Mari-mari beli.. singgahler!!!


.:Nota Tangan:. - Sokonglah produksi domestik!

0 comments: