Powered By Blogger

19 January 2005

Andainya Aku Pergi Dulu... Rindu

"Andainya aku pergi dulu sebelum mu
Janganlah kau bersedih hati...
Andainya aku tiada lagi di sisimu
Janganlah kau memencil diri..."

Terdengar lagu dendangan Alleycats berkumandang di corong radio kereta. Terasa masih segar lagunya walaupun dah lama direkodkan. Hurmm.. layaklah dipanggil lagu evergreen. Bisik hati aku... Hati menyanyi2 kecil. Lalala...

Sekonyong-konyong.. tetiba terlintas di fikiranku, apakah yang terjadi pada Najah kalau aku yang pergi dulu...? Camner plak dengan aku kalau Najah dah tiada di sisi...? Mampukah aku memadam ingatanku terhadap dirinya yang amat aku kasihi. Rasanya tidak... nak delete no. telefonnya dari h-set aku pun aku tak sanggup... Nau'zubillah!

Ya Rahman Ya Rahim...
Berilah aku sedikit masa walau secebis cuma
Agar dapatku leraikan simpulan kasih ini
Biarlah kulaksanakan amanahmu ini
Walaupun untuk sekelumit jua
Kernaku kasih kernaku rindu
Takkan ku rela dua jiwa ini terpisah
Walau di batas situasi dan waktu
Biarlah ajalMu yang menentukan
Aku pasrah dalam keheningan...

... Terasa sarat sungguh rindu aku pada Najah.
Errr.. apa aku nie, pepagi dah layan feeling. Pergilah ingatan... Biar hilang rindu di hati. Apalah yang ada pada rindu... jika dirimu sentiasa mendiami kamar hatiku...

----------
Topik saman jalanraya di Era begitu menggeletik jiwa. Hahaha... Ada ke patut, ada sorang lelaki tue, baru 8 tahun memandu dah 30 saman speeding dia kena which was cost him almost RM3000++. Wow dasat betul!!

.:Nota Tangan:. - Sebenarnya si pemanggil tue ada lagi 17 saman yang belum dilangsaikan!! Giler...

0 comments: