Powered By Blogger

13 January 2005

Mimpi Ngeri

Fuhhhhh!!!

Baru sahaja melalui sebuah mimpi ngeri!! Aku hampir2 kehilangan Ragam Pak Beruang (tema weblog terkini) aku disebabkan kelalaian aku sendiri. Secara tak sengaja semasa ingin membantu seorang teman dengan weblognya, aku ter'overwrite' template aku dengan template dia. Patutler masa aku view webpage siang tadi tetiba jerk aku rasa cam dah tak kenal jee ngan weblog aku sendiri!! Aku tenyeh dua kali camtue gak.. tenyeh lagi sekali tak berubah gak... Hurmm.. cuba tekan refresh plak ahh, aik.. Dah sudahh...

Alamakk.... Ciss.. Cisss!!
Menyumpah aku dalam hati 2 3 kali.

Dahlah memang aku takde back-up template coding tue kat pejabat. Terpaksa ler aku tunggu sampai petang supaya aku balik rumah nanti boleh aku godek2 dalam pc aku kot2 ada back-up codings dedulu yang aku pernah buat. Sebenarnya, jauh dalam hati aku dah tak konfiden ada lagi ke tak codings tue sebab takut aku dah delete masa aku mengemaskinikan file2 dalam pc aku. Sampai rumah.. terus aku terkam pc.

Mintak2ler ada...
Ampesss!!

Kenapalah aku tak simpan bebetul codings tue. Dulu masa mula2 aku design Ragam Pak Beruang tue memang aku ada simpan codings tue tapi sebab dah konpiden takkan jadi apa2 aku dah ter'delete'. Argghhh!! Sepatutnya aku kena back-up satu. Aku marahkan diri aku sendiri sebab cuai. Tapi aku takkan putus asa. Aku cuba2 carik jugak kat laptop aku dan akhirnya aku jumpa.

Alhamdulillah...

Ada jugak terselit satu. Tuepun ntah bulan berapa nyer. Yang pasti coding tue aku back-up sebelum gath. So, surelah kan... senarai Kroniz2 (list url member2) aku yang paling latest takde. Isk2.. rasa nak nangis woooo... Banyak tue aku nak trace balik. Walaubagaimanpun... aku kembali kepada pendekatan sepotong pizza (analogi penyelesaian masalah~kata nesloice) aku tue. Hahahaha.... apa lagi, cariklah slow2... menjelajah dari satu blog ke satu blog yang lain, nak cari url member yang aku dah commit untuk barter link (vice versa~kata salina) ataupun url yang memang favorite aku. Nak dekat maghrib, baru aku berenti. Ada lerr beberapa url yang aku dah traced balik. Penat wehhh...

So guys.. please.. please do me a favor...sesapa yang pernah aku link kan dia sebelum nie, tapi aku tak masukkan, tolong bagitau aku. Mintak tolong sangat... OK?!

.:Nota Tangan:. - Ralat kalau ada url kawan2 yang aku terlepas pandang...

0 comments: