Powered By Blogger

08 January 2005

Nampak Tak Nampak

Al-kisah 3 ekor hantu yang sedang melepak di pinggir hutan di sebuah kampung. Muak bercerita mengenai isu sosial dan politik tanahair, masing2 mula mengubah topik perbualan sambil menunjukkan riak2 keangkuhan masing2...

Hantu no. 1: Aku rasa antara 3 bertiga akulah yang paling terror!
Hantu no. 2: Ye ke? (Sambil mengerut dahi... tanda tak percaya.).
Hantu no. 3: Ye ler... anggaplah kitorang percaya. Tak pernah pun kami nampak kehebatan ko tue. Eksyen jee lebih!
Hantu no. 1: Korang tak percaya eh? Ko tengok ehh, aku buktikan...

Berdesuppp!!
Hantu no. 1 terbang macam helang, menghilang di kepekatan malam.
5 minit kemudian hantu no. 1 kembali dalam keadaan mulutnya berlumuran darah.

Hantu no. 1: Ko nampak kampung depan tue? Dalam masa 5 minit, hampir 100 orang aku bunuh. Hahahaha... (kata beliau dengan riaknya!)
Hantu no. 2: Elehh... kalau macam tue, akupun boleh!


Zassss!!
Hilang plak hantu no. 2 terbang ke kampung berhampiran...
2 minit kemudian...

Hantu no. 2: Ko nampak mulut aku yang berlumuran darah nie? Dalam masa 2 minit hampir 200 orang kampung tue jadi korban taring panjang aku nih. Muahahaha...
Hantu no. 3: Cop2!!! Jangan pandang rendah pada aku yee...

Fusssssss!!
Macam angin hantu no.3 terbang nak membuktikan kehebatan beliau pada 2 sahabat hantunya tadi. 10 saat kemudian... Hantu no.3 kembali dalam keadaan gigi, mulut dan hidung yang berlumuran darah.

Hantu no. 1 & 2: Uish.. dasat ahh ko nie... tak sampai seminit dah datang balik...
Hantu no. 3: Ko nampak batu besar depan tue?
Hantu no. 1 & 2: Nampak... nampak. (Jawab mereka secara serentak sambil mengangguk2 kepala...).
Hantu no. 3: Errr... aku tak nampak!!!


Kahkahkah...

Aku terbaca cerita nie dalam sebuah e-mail yang aku baca dah lama dulu. Merasakan cerita nie kelakar, aku ceritakanlah pada beberapa rakan pejabat aku. Malangnya sumer orang blur dan tak paham cerita lawak aku nih. Aku jerk yang tergelak sorang2 macam orang giler. Hampess betul...

Walaupun begitu, nak dijadikan cerita, aku pernah story the morry citer nie pada Najah di suatu malam sebelum tidur 3 4 hari lepas. Najah tergelak tak hengat biler aku cerita kisah hantu bodoh nie. Pada dia, kelakarlah citer nih. Sampai sekarang kalau kami teringat balik, kami mesti tersengeh2 kambing...

Best lar pulak rasanya biler orang tergelak dengar cerita hantu aku nie. So kesimpulannya, kadar kelucuan seseorang tue berbeza bergantung pada mood masing2 dan environment pada ketika itu. Tapi tak kisahlah korang paham ke tak kan? Yang penting aku dan Najah paham. Muahahaha...

.:Nota Tangan:. -Kalo korang paham... tahniah, korang dah mula boleh menerima lawak era baru... Berpikir sebelum bergelak! Ngehngehngeh...

1 comments:

Anonymous said...

lawak...lawak..war...war..war