Powered By Blogger

12 January 2006

Kehadiran Yang Memeriahkan

Inilah wajahnya anak buah aku yang juga secara tak langsung merangkap sebagai cucu pertama kepada mak dan abah. Namanya Adam Syahmi bin Muhammad Rizal iaitu anak kepada adik aku, Oja. Telah diberikan keizinan oleh-Nya untuk melihat dunia pada tanggal 8 Januari 2006 jam 10.00pm kurang lebih dengan berat 3.08kg.

"Mak.. abah, cucumu sudah selamat dilahirkan", laungku pada mak abah yang berada jauh di tanah suci. Kebetulan semenjak Adam lahir, takde pula mak dan abah telefon. Sebelumnya selalulah juga.

Perihal aku..

Aku tak pernah fikir yang aku akan sebegitu excited bila melihat Adam. Yelah, gembira juga (sebab segalanya selamat) tapi aku tak sangka aku akan segembira ini. Mungkin sebab dah lama tak lihat dan pegang baby yang baru lahir macam Adam. Pipinya lembut... baunya sungguh asli.

Aku dakap dan rangkul baik-baik Adam, tapi aku tak sangka yang lehernya sebegitu lembik. Mungkin aku sedah terlupa, padahal masa dulu-dulu, aku cekap sungguh mengendalikan baby yang sekecil Adam nie.

Adam Syahmi, kehadiranmu pasti memeriahkan lagi keluarga kami.

7 comments:

Anonymous said...

comeinya adam.
pak bear nanti pun akan bergelar ayah gak.

langsat

Anonymous said...

langsat, insyaAllah.. ko doa2kanlah..

Anonymous said...

prektis2 kang sok luse pb Jr plak nak tengok donia ;)

tuan tanah said...

PakBear, apa betulkah ini?
Nama anak buah saya Adam Syahmie juga, Adam Syahmie bin Shamsul Hezri (ada huruf E selepas I). Bulan 3 ni nak masuk 2 tahun.

nanti bolehlah buat gathering org2 bernama sama :)

Chika Chika said...

ooo... mak ayah PB gi buat haji yerh? alhamdulillah....

Anonymous said...

delima, haha betul2 tgh pektis la nie..

tuan tanah, really?! wah menarik tue. nanti kem salam kat adam syahmie.

chika, alhamdulillahh...

Chibi Maruko said...

ahh camtu jugak saya rasa bila anak saudara sulung lahir 8 tahun lalu, tak sedar gembira sampai keluar air mata, anak ini tanggungjawab ku walau hanya anak saudara.