Powered By Blogger

01 December 2005

Perasan Hebat

"Haa.. yang tue mesti kucing betina", kata aku pada Wak Tuminah dengan riak dan takabburnya sambil menuding-nuding pada seekor kucing yang bertompok-tompok, oren, kuning, coklat dan hitam yang melintas di hadapan mata.

Wak Tuminah memandang kosong kepada aku.

"Kucing jantan biasanya tak banyak kaler. Tak lebih dari 2. Kalau hitam dengan putih ke, oren dengan kuning ke, takde tompok-tompok macam tue." Wah hebat betul aku nie. Makcik MakBear (Wak Tuminah) mesti kagum giler dengan tahap pengetahuan aku yang melampau-lampau melebihi langit ke tujuh nie.

Mesti di fikir, aku nie rajin bacaan luas dan menonton National Geographic disebabkan kemahiran vetarinari aku yang power nie.

Aku angan-angan. Perasan hebat.

"Memang, ibu kucing akan makan kalau ada anak-anak jantannya yang baru lahir warna tompok-tompok lebih dari tiga", tambah Wak Tuminah.

Tapi tak riak pun. Tak perasan hebat.

Aku kebil-kebil biji mata tak percaya. Macam mana aku boleh tak tau sampai ke situ?! "Caissss!!".

9 comments:

Masy said...

hah??betul ke??aku pon x penah dengau!
adakah wak tuminah mengadakan siri bercakap dgn kucing tanpa pengetahuan pihak media??

*musykil nih!

Anonymous said...

masy, betul ler. wak tuminah tue banyak bela kucing. sbb tue dia power

Unknown said...

kalu anak2 jantan byk tompok2.. mak dia makan.. sbb mak dia malu ada anak jantan yang PONDAN...hehehe.. nnt kena gelak dek anak2 kucing lain...wakkaaa

Anonymous said...

ayares, tueler pasal. pandai dia eks?

ayobkelubi said...

bila siaran kat National Geography tu ada citer pasai kucing.

kasi tau aku tarikh dia.

nak tgk gak lah.

:P

nbn said...

asalamu'alaikum..

tanya sikit boleh?
macam mana nak put tag untuk 'Radio.blog' tu?

Dah register...puas try & error...tak jadi juga..

Thank u.

Chika Chika said...

miahahaha....

sekali baca, blur...

dua kali baca... owh...

tiga kali baca... miahahaha....

pandai melebihi langit ketujuh wak tuminah tersebut. ilmu akibat lama makan garam tak sama ngan ilmu byk baca buku. (yer er?)

Anonymous said...

yob, skrang nie NG dah tak citer pasal kucing, citer pasal meerkat-manor laa plaks! hehehe

nbn,dAh tunjukkan dah

chika,miahahaha.... btul btul!

Anonymous said...

o0o0 mak kucin makan anak ek?
aku hengat haruan je makan anak

ke ko tipu nie???