Powered By Blogger

20 December 2004

Cerita Pencuri

Malam tadi sedang aku lena diulit selimut tiba2..

"Pencuri.. pencuri.. pencuri!!"

Pergh.. pening lalat aku kejap. Bingkas aku bangun. Aku bukak pintu bilik. Tengok mak bapak aku bercempiaran tak tentu arah dalam rumah.

"Apahal nie mak?" Aku tanya mak aku.

"Bapak ko nie hah, nampak pencuri nak panjat gate rumah"

"Huh.. kurang asam boi nyer pencuri... takde rumah lain ko curi?!" Getus hati aku.

"Assalamualaikum" Aik ada orang bagi salam plak.. Takkan pencuri bagi salam nak mencuri kot. Aku, mak dan abah saling berpandangan antara satu sama lain... kehairanan.

Loooorr... rupanya abang aku (Arin) baru sampai rumah dari Langkawi. Dia gi Langkawi sejak Rabu aritue ada trip tempat keje dia dan memang dia dah bagitau nak balik pagi tadi. Aku telek jam kul 3 pagi. Ermm.. betullah tue.

Apalaa.. anak sendiri disangka pencuri. Al-maklumlah... sekarang nie memang kecoh kes pencuri kat area kampung aku nie. Eloklah berjaga-jaga. Aku pun risau gak.. dah laa pc, laptop, handycam ngan digicam (yang agak2 berharga laa..) aku memang letak merata jee dalam rumah nie. Cuma tak sangka plak abah aku jerit gitu nyer kuat nak takutkan pencuri tue. Macam azan solat subuh plak gamaknyer... apa kesss?!

Pastu aku sambung tidur balik. Puasa aku guling2 last tertidur jugak. Siap mimpi lagi aku kena culik ngan samurai. Hehehehe.. Agak2 baru nak sedap mengulit bantal berbunyi plak alarm h-set aku. Berpinar balik bijik mata aku..

"Huh.. dah siang ke? Aduuussss..." Nasib baik baju ngan seluar dah iron semalam...

.:Nota Tangan:. - Kalau aku kat tempat abah aku masa tue pun tak tau apa nak buat. Silap2 aku siap azan ngan iqamat sekali gamaknya. Huhuhu...

0 comments: