Powered By Blogger

17 December 2004

Grrrrrrr....

Aku tengah panas atiey giler skrang nih!!

Kejap tadi aku didatangi oleh seorang sahabat aku. Niat dia baiklah nak sama2 'menganyam ketupat' temankan aku yang sedang keseorangan di sudut opis nie melayan perasaaan (sebenarnya aku tengah nak me're-call' apa keje2 tertangguh yang aku nak siapkan sebelum cuti 2 hari nie). Tengah dok melayan dia tue tetiba dia ada cerita kat aku sesuatu yang menyebabkan telinga aku berdesing jee mendengarkannya. Fuuuuuussssss!! Terbang terus mood aku nak keje. Sakitnya atiey!!!!

Aku nie biasanya susah nak marah... Tapi satu perkara yang cepat jee nak buat aku naik angin ialah apabila niat baik aku orang selalu salah sangka. Apabila keputusan yang kita rasa paling tepat dan bijak pada saat ketika itu (dengan mengambil kira, perasaan oarang lain), dibalas dengan kata2 nista dan umpatan tak berasas. Kalau dia cakap depan2 aku, bolehlah jugak aku nak balas ataupun terangkan kedudukan sebenar. Nie tak, dia cerita kat orang lain. Seolah teruk sangat salah yang aku buat tue.

Biasanya kalau masalah2 kat pejabat nie, memanglah takde lain puncanya. Sure pasal 'singa betina' yang macam bagus kat dalam 'kandang' khas dia tue. Aku memang selalu jee tak serasi dengan dia. Kadang2 keputusan yang dia buat tue... macam orang bangang! Macam orang baru keje semalam. Selfish... Dipandangan mata dia sumer orang salah, kalau dia sumer betul. Dahlah.. tak larat aku nak mengumpat pasal dia.

Aiyok!!
*Away...
8.31am
------------------------------------------------------------------------------------------------

*Continue
Tuelah masalahnya dengan aku nie plak, kalau marah pun sekejap jerk. Tak retilah aku nak marah lelama. Macam sekarang nielah... dah sejuk walaupun sekejap tadi berapi aku dengan dia. Kalau lagi lama sikit marah aku tue nak reda, harus berkajang2 lagi aku cerita. Nanti tak larat plak korang nak baca kan? Tapi mood aku yang dah melayang kejap tadi sure takes time nak re-compose. Nantilah... nak amik udara segar sekejap...

.:Nota Tangan:. - Kita hanya manusia biasa...

0 comments: