Powered By Blogger

21 December 2004

Entry Senja Menja

Ishhh.. dah makin SENJA dah kan blog aku nih.. Sedih sekejap nengokkannya. Orang datang dan pergi, takde lagi dah yang sudi nak tinggalkan komen. Waaa Waaa... Apalah nasib ko wahai si poyo. Nasib baik laa ada Masy yang rajin2 menyinggah. Tue pun lelama aku agak dia pun segan dah nak mengomen aku.. Dah tue dia sorang jerk! Kesian ko ek Masy. Aku lagi kesian...

Nak ikutkan.. sumer tips kat IdiotGuide aku tue aku dah follow. Tapi kastamer tak mau singgah gak. Nak buat camnor.. takkan aku nak heret plak kan? (kalau boleh.. harus aku seret! hehehe). Maybe tips aku tue tak cukup power kot... Nantilah aku carik yang power2 lagi.

Anw.. perjuangan belum selesai. Aku takkan give-up. Aku akan terus menulis selagi ada kelapangan dan kemudahan. Aku menulis pun untuk diri aku sendiri sebenarnya. So wutt the heck!! :D

----------

Korang ingat tak pada satu mitos budak2 nakal... Orang kata kalau satu2 kedai makan tue dia nyer kastamer bapok giler nyer ramai!! Tak putus2 orang datang, sampai berdiri nak tunggu meja kosong... Maksudnya diorang ada pakai BARANG (bukan susuk aaa..), ala2 pelaris laa supaya kedai diorang maju dan ramai kastamer. Dan BARANG tue korang tau tak apa? Jeng.. jeng.. jeng...

SPENDERRR!!!

Yaa... spender laa jawapannya. Orang kata laa (orang kata.. aku katakan balik jee..), spender tue diorang masukkan dalam kuali, periuk belanga diorang masa memasak lauk pauk tue buat pelaris. Sebab tue laa kita rasa masak asam dia besttt jerk! Kari kepala ikan dia sampai terangkat pungkok menghirupnya.. Sampai kuah kacang dhal roti canai tue sedap jee, kick semacam!! Padahal cair-mair aje dhal nyer...

Kat Melaka nie aku perasan ada 2 kedai (ada banyak lagi.. angka nie hanyalah serkapan kosong aku) yang auranya sampai ke tahap tue. Tapi maapler.. bukannya aku nak kata diorang buat camtue.. (merujuk pada pakai pelaris tadi). Aku nak citer jee pasal punya laa laris gerai diorang, tak hengat!! Kedai pertama tue, masak mee goreng jerk. Memang simple giler... basicly ada mee ngan taugeh. Lain takde. Nak ayam ke, daging ke, udang ke dalam mee tue... Sori pergi kedai lain! Memang taugeh semata... kalau nak telur mata kobau, boleh ler mintak. Letak sambal sikit. Perghh.. kow beb!! Orang datang berduyun2 (especially cina..). Hujan pun orang redah. Tapi awas.. tak bleh makan selalu. Dia punya berminyak, tok sah citer. Silap2 kalau makan hari2 boleh masuk hospital sebab hemoglobin tersumbat dek kolestrol! Hehehe..

Kedai lagi satu tue jual mee jugak. Tapi ada laa mee rebus, mee sup.. mihun pun ada gak (kira keluarga mee gak laa). Benda2nyer sumer dah ada. Amik mee, curah ngan sup pastue letak ayam. Siapp.. Tapi orang tetap ramai. Korang bayangkanlaa.. taukeh kedai tue dulu pakai keta cikai jee.. Sekarang haa.. Mercz ngan Stream, menjalar jee depan rumah. Dulu rumah buruk jee.. sekarang dah macam mahligai wa cakap sama lue...

Nak dijadikan cerita... tadi kitorang gi laa breakpess kat kedai yang no 2 tue. Citer laa pasal best ke tak best makanan dia sampai laa bukak citer kereta dan rumah taukeh kedai tue tue. Masa on the way balik.. kebetulan kitorang lalu kat sebuah kedai yang menurut Abang Rashid (merangkap driver kitorang tadi) mee rebus dia memang power!!

Abang Rashid: Kalau korang nak tau.. mee rebus kedai nie pun power. Aritue saya makan ngan member saya, sampai saya hirup abis kuah dia. Kuah dia ada macam udang pastue diblender... Pekat.. sedap..
Faizal: Ntah2 dia ada guna pelaris kot bang.
Aku: Masa abang hirup tue, ada rasa2 cam cebisan kain tak?
(Aku serkap jarang sebab nak kenakan dia.. hehehe..)
Abang Rashid: Takde lah plak.. apsal?
Aku: Mana ler tau.. kot2 dia ada letak spender pastue dia blender, buat pelaris!
Kahkahkah... Pecah ketawa dalam kereta.
Aku: Dia blender spender tue.. pastue dia bagi nama Mee Rebus SBLENDER!!
Kahkahkah... berderai lagi ketawa!!

Tak pasal2 wujud lagi satu istilah baru lagi di alam mayapada di pagi yang hening nie. Spender+Blender=SBlenDer!! Hahaha.. Mari2 Mee Rebus SBlenDer Special.. Singgahlerrr!!!

.:Nota Tangan:. - Sorie eks kalau ada yang tak lalu nak makan mee rebus warung lagi pasnie. Hanya cebisan senario di waktu pagi!!

0 comments: