Powered By Blogger

18 December 2004

Seorang lelaki

"Ishh.. ishh.. ishh..."
"Aku tak boleh tunggu sampai siang... sekarang gak aku nak post entry nie!"

Selama nie aku percaya... kelembutan adalah 'secret weapon' bagi seorang lelaki. Giler2 nyer senjata yang paling ampuh! Bukannya kekerasan dan bukannya ketegasan.

Baru selesai menonton cerita 'Secangkir Cinta' kat tv2. Hati aku terpaku dengan ketabahan seorang lelaki bernama Syafiq (lakonan Hasnul Rahmat). Kekerasan hati Farah (Cheryl Samad) akhirnya lebur dek kelembutan dan keikhlasan sekeping hati.

Aku percaya... kelembutan seorang lelaki
Mampu memadamkan api yang membakar...
Aku percaya... kesabaran seorang lelaki
Mampu menghentikan sungai yang mengalir...
Aku percaya... ketabahan seorang lelaki
Mampu meruntuhkan sebuah gunung...
Aku percaya... keikhlasan seorang lelaki
Mampu meleburkan sekeping hati...

*Secangkir Cinta
Farah: "Saya mahu awak ikut saya balik..."
Syafiq: "Untuk berapa lama... kali ini berapa bulan?"
Farah:"Untuk selama-lamanya yang awak suka"
Farah:"Ampunkan saya..."

.:Nota Tangan:. - Bangga menjadi seorang lelaki...

0 comments: