Powered By Blogger

10 December 2004

2 Cerita Dalam 1

*23 jam lalu..
“Pendi, ko kata aritue ko cari cd Entiti kan?”
“Ha’ah, naper?”
Oja call aku malam semalam.
“Takdelah Oja kat uptown nie, kat sini ada orang2 Entiti tue yang jual. Ko nak tak?”
“Ok gak, brape?”
“RM19.00”
“Uih.. mahalnyer!! Ori ke tue?”
“Yelaa.. bebudak diorang yang jual laa… Dia beli dapat buku ngan cd sekali”
“Oklah.. ko belilah. Ko balik besok kan?”
“Ha’ah.. ok kem salam kat mak ngan abah.”
*toot.. ~hang-up..

Aku tak taulah korang tau tak pasal citer group Entiti nie. Aku pun takdelah tau sangat. Tapi ada la baca sikit2 kat dalam majalah Mastika sebab si Mas (adik bongsu aku) suka beli majalah nie tetiap bulan sebagai sumber bacaan alternative dia. Aku tumpang sekaki jerk. Aku rasa majalah camnie ok gak. Yelaa… daripada baca Manggga ngan URTV, baik baca Mastika. At least ada gak laa ruangan pengajarannya yang boleh menimbulkan keinsafan. Bab mengarut pun banyak gak.. so terpulang laa pada minat masing2.

Berbalik pada citer Entiti aku tadi. Group Entiti nie adalah satu group yang suka mengkaji kewujudan para-normal dengan pendekatan lojik dan kecanggihan teknologi (takdelah canggih sangat pun sebenarnya..). Ada ala2 macam citer ‘The Scariest Places on Earth’ laa yang kat AXN dedulu. Yang merakamkan fenomena para-normal nie dengan menggunakan video, pembaca suhu, pengimbas haba dan banyak lagi gadget2 canggih. Bezanya group Entiti nie menggunakan handycam, mikrofon dan ada laa beberapa gadget lain yang tak seberapa. Antara ahli group tue ada Lando Zawawi (dia nie pelakon salah satu telemovienya adalah Seriau), Aswad, Che En dan Abdullah Alattas ataupun dipanggil Uncle dalam group nie. Abdullah Alattas kalau ada sesapa perasan dia seorang penulis dan pengkaji para-normal persendirian dan ada juga menerbitkan cerita dan hasil kajian beliau untuk dijual kepada umum.

Erm.. nak tengok cd nya malam nie tak sempat lagi sebab tengah syok tengok (tengah tengok laa nie) match Malaysia vs Filipina dalam Tiger Cup. Peluang banyak tapi ending macam hampeh. Penalti pun tak masuk. Tak taulah apa aku nak cakap. Sebab apa kalau aku main pun sure tak bleh score gak. Hahaha… Bila tengok try2 Malaysia, aku rasa kalau ada Akmal Rizal mesti lebih daripada satu score Malaysia skrang nie sebab Akmal memang suka bola speeding depan ataupun dari sisi pintu gol sebab speeding tue memang kelebihan dia. Masalahnya tuelah asyik injured jerlah plak. Jarang sangat aku tengok dia beraksi. Penat hantar belajar jejauh. Ibaratnya macam nielah, beli kuda lumba harga 2 juta tapi tak bleh lari .. sebab tempang. Huhuhu…

.:Nota Tangan:. – Taklah minat sangat kat Entiti, saja2 nak tengok sebab lain daripada yang lain. For sure mesti lagi menarik dari ‘I Know What U Did Last Raya’!

0 comments: