Powered By Blogger

03 March 2005

Saat Aku lanjut Usia

Saat Aku lanjut Usia
by: So7

Saat aku lanjut usia
Saat ragaku terasa tua
Tetaplah kau selalu di sini
Menemani aku bernyanyi

Saat rambutku mulai rontok
Yakinlah kutetap setia
Memijit pundakmu
kau tertidur pulas

::korus::
Genggam tanganku saat tubuhku terasa linu
Kupeluk erat tubuhmu saat dingin menyerangmu
Kita lawan bersama dingin dan panas dunia
Saat kaki telah lemah kita saling menopang
Hingga nanti suatu pagi
Salah satu dari kita mati
Sampai jumpa di kehidupan yang lain

Saat perutku mulai buncit
Yakinlah kutetap yang terseksi
Dan tetaplah kau selalu menanti
Nyanyianku di malam hari
----------

Citer romantik versi 'lucon' kami adalah kiranya boleh aku nyanyikan lagu nie masa kami dah tua nanti. Masa tue kepala aku botak, gigi dah rongak dan perut buncit. Najah plak rambut dah beruban dan jalan terbongkok2 macam Erra Fazira dalam citer Hingga Hujung Nyawa tue.. wakakaka...

Kami sama-sama suka lagu nie, dan aku selalu purak-purak 'miming' kan mulut dan buat muka-muka bodo konon-konon nyanyikan pada dia kalau terdengar lagu nie dalam kereta. Masa tue kalau aku tak terima sedas cubitan berbisa daripada dia ataupun dia tarik muka masam, tandanya dia dah malas nak layan lawak aku laa tue. Tak sah! Hahaha...

.:Nota Tangan:. - Ekeke.. nasib laa, dah awak pilih pakwe giler-giler cam saya nie..

0 comments: