Powered By Blogger

20 March 2005

A to Z TUTORIAL MEMBUAT VIDEO

Aku telah diberi kepercayaan untuk mengendalikan ruangan Geng Video di Forum GJ bersama dengan Op...

Macam biasa, sifat manusia... suka salahkan orang lain, bukannya nak tuding ke muka sendiri. "Haa.. tuelah, sapa suruh aku jadi pengendali Geng Video tue? Kan aku dah jadi gila kuasa!", ntehehehe... kata aku kepada diri aku sendiri...

"Sesi kita malam nie (yee murid-murid...) adalah bagaimana untuk membuat video semudah A to Z!", Nampak mudah bukan? Tapi sebenarnya susah aaa sikit.. Tapi aku cuba permudahkan dengan buku warna gambar gambar berwarna supaya korang senang paham. :)

Namun adalah diingatkan bahawasanya tutorial aku nie adalah menggunakan perisian Screenblast Movie Studio (SbSS). Sebab apa SbSS? Sebab aku pakai SbSS! Hehehe..

So kalau nak mudah, dapatkanlah perisian nie supaya korang boleh follow sejibik-sejibik... Kalau tak, mehh aku bagi tip mudah... Walau apa pun jenisnya, caranya tetap sama, cuma terserah pada korang nak adapt/relate pendekatan yang digunakan oleh SbSS nie dengan perisian yang lain-lain.

Forum >> Geng Video >> A to Z TUTORIAL MEMBUAT VIDEO
atau Tutorial 1.1 >> Save target as (PDF format)

.:Nota Tangan:. -Selamat mencuba!!

0 comments: