Powered By Blogger

28 March 2005

Lemau

*11.05 pagi {27.03.05}

Sebuah kereta kancil yang penuh dengan "penumpang-penumpang kasih" bergerak perlahan-lahan meninggalkan stesyen minyak SHELL bersebelahan Hotel Kitari Katari (thanx E1!) dan berhadapan dengan Hentian Puduraya, menuju ke Rumah PENA.

Nasib baik ada orang yang sudi nak bagi teduhan. Terasa begitu mesra dan terpancar keikhlasan dalam pertolongan yang dihulur. Aku susah sekali untuk berasa kekok berada di dalamnya (kereta kancil) sambil melayan keletah teman-teman yang hanya sekali-sekala dapat bersua muka.

Usai melangkah masuk, mata sempat mengitar seisi kereta. Kecuali seorang, yang lainnya semuanya aku agak yakin sudah pernah berjumpa.

Seiring kancil meluncur laju, perbualan pun semakin rancak.
"Siapa eks yang sorang lagi tue?", hati kecil berkata-kata.

Seperti dapat dibaca-baca pulak hati aku, orang belakang berbunyi,
"Hi, saya Shida. Saya kiranya GENG BARU laa.", kata orang belakang.
"Oh ok, hi! Saya Pak Bear, GENG VIDEO!", sambil mengulum senyum.

Suasana senyap seketika seperti malaikat lalu. Tiba-tiba, hahahaha! Baru pecah gelak. Ampess, baru diorang dapat tangkap lawak aku!

'lemau' kan mereka-mereka itu?! Ntheheheee.

Anw, terima kasih sekalung budi pada yang sudi bagi can aku menumpang kasih sepanjang di Rumah PENA kelmarin. Jasa kalian akan ku kenang sampai ke akhir hayat.

0 comments: