Powered By Blogger

04 February 2013

Manusia Otak Burung

Korang pernah kena 'fire' dengan burung yang sedang terbang megah sambil beristinjak di udara? Biasalah tu... redho dan pasrah je lah kalau hasil buangan burung tue mengebom kepala, baju atau kereta korang. Maklumlah burung tu xde akal. Kalaupun ada otak, kecik jee... besar mana sangatlah otaknya dalam kepala burung tu.


Anw, aku bukan nak cerita pasal otak burung unta sebesar saiz mata burung tapi aku nak cerita pasal manusia yang otaknya lagi kecik dari otak burung. Korang tengoklah nie apa yg terjadi pada kereta aku?! Sakit hati tau x bila pagi2 tengok kereta kena macam tue oleh manusia yang x bertamadun dan mementingkan diri sendiri? Kalau kena tahi burung xpelah juga. Ini kahak manusia. OMG! Sebenarnya ini bukan kali pertama kereta kami kena mcm nie. Dah baaaaaaaaaanyaaaaakkkk kali!!!

Kereta baru basuh, wax and polish okehh?! Kalau nak ludah, boleh x ludah atas kereta sendiri atau kat ruang tamu korang kalau korang suka tapi janganlah melibatkan orang lain. Pengotor laa korang nie. Jangan nak marah kalau anak2 korang berperangai mcm korang meludah sana-sini kalau korang pun sama je 2x5. So pathetic! Kami pernah juga duduk rumah flat/pangsapuri sebelum nie tapi xdelah perangi yang mcm korang nie. Plzlah...

So aku pretty sure orang yang membuat onar adalah mereka2 yang pemiliknya sebaris dengan petak parking kereta aku. Aku pandang dari tingkat 1 sampai tingkat 5, siapalah yang punya keje nie. Geram sungguh aku, geram, geram aku geram, geram2x! Astaghfirullahalazim... Astaghfirullahalazim... Semoga Allah membalasi mereka2 ini dengan pengajaran dan pembalasan yang setimpal. Amin!

4 comments:

fairus said...

TERINGAT MASA STUDY KAT SHAH ALAM DULU.. TEMPAT SIDAI BAJU KITORANG KENA SIMPAH DENGAN SEJENIS KIMIA. TAK TAHULAH APA JENIS KIMIA TU. BAJU TAKDE APE2, TAPI APABILA KENA AIR, BAJU TU AKAN JADI KOYAK, BERDERAI.. AKU TAK PASTILAH KENAPA ORANG TU BUAT BEGITU, HABIS PAKAIAN DARI TINGKAT AKU HINGGA KE BAWAH KENA.. HABIS BAJU2..

pakbear said...

laaa ye ke bro? x pasal2 kan? apaler pekdahnya dorang buat perkara2 mcm tu...

makbear said...

Nanti sy keluarkan brain org tu timbang pastu kerat2 ....hahaha..ngeri tak baca?

pakbear said...

x ngeri pun makbear? hahaha... ;p