Powered By Blogger

13 February 2013

Huda Demam? Oh! No!!!!

Huda sebenarnya tak pernah demam sepanjang kehidupan dia yg dah hampir 9 bulan ni...berbanding dengan Wafiy yang selalu demam masa baby dulu, dan juga Waseem...Waseem pun sebenarnya amat kurang demam.....Antara 3 orang anak beruang, Wafiy yang lebih mudah dijangkiti demam..itu pun sebenarnya jarang2...lagipun mungkin sebab aku doktor jadi rawatan aku biasanya cepat dan agresif sikit bila anak2 tak sihat ni, so sebab tu lah anak2 jarang sakit teruk...Alhamdulillah...

Huda demam untuk pertama kali ni pun macam demam sepoi2 bahasa je...paling tinggi temperature dia pun 37.5 je...sampai pakbear dan aku konfius, Huda ni demam ke tak sebab nya bila compare suhu badan Huda (*guna belakang telapak tangan*) dengan Wafiy dan Waseem, suhu Huda sebenarnya terasa sama je dengan abang2 nya yang tak demam...hahaha...cuma yang kitorang perasan Huda suka tidur dan mudah tertidur...letih agaknya..

Aku pun dah check paru2 dan jantung Huda...sounds clear...perut pun soft, fontanelle normotensive...takde yang kelihatan serius kecuali Mak dan Bapaknya yang risau dengan serius..;p

Walaupun aku doktor, aku pun amat risau kalau anak tak sihat...abis aku auscultate anak aku punya heart, lung, check abdomen, kira respiratory dan heart rate...obses giler aku...hehe..time Wafiy dulu kejap2 check temperature...Sekarang dah pandai sbb anak dah 3..so aku dah pandai mengawal perasaan risau yg tidak munasabah itu....jadi doktor ni kita ada terlalu banyak knowledge dalam otak berkenaan penyakit2 yang kronik...so setiap simptom dan sign yang anak kita ada, kita dah terpikir "Alamak!! Ke anak aku kena penyakit .....". Sebab tu adakalanya aku bawa anak2 jumpa paeds untuk confirm kan findings aku...sebab bila tiba pada anak sendiri, seorang mummy doctor macam aku ni bole jadi sangat tidak rasional...judgment semua out!! Huhuhu...

Huda masih tido...badan dh tak panas dah...aku EL hari ni, kitorang dah amat tahu kalau anak2 yang masih menyusu badan kurang sihat, alamatnya jangan harap la si ibu bole gi keja...budak comel ni mesti nak direct feeding dari Umi nya...aku rasa maybe sebab kalau puting botol keras kot agaknya...so dorg taknak, mesti nak direct dari Umi jugak...dari Wafiy, Waseem hingga lah Huda...

Ok...bye semua...aku nak sambung buat kerja2 terbengkalai...harap nya Huda terus kebah dari demamnya...esok Umi bole gi keja...cayang Huda gendut!!!!

*oh!! Lupa pulak..Sweater yg Huda pakai tu baru beli kat jusco sempena Huda demam ni...sebelum ni ktorang lantak je Huda naik kereta malam2,sejuk2 tak pakai sweater...maybe sebab tu kot Huda demam kali ni...Last week balik kampung dah malam2 buta...huda pakai selimut biasa je...;)

Sent from my iPhone

4 comments:

Masy said...

untung anak2 maknye doktor hehe alhamdulillahhh

pakbear said...

ye lor.. Alhamdulillah... ;)

makbear said...

Alhamdulillah

isabelle frankly said...

Kepanasan cuaca kat msia mbuatkan kita lupa kdg2 mlm tu dah cukup sejuk utk anak2.
Ape la panas sgt negara korg tu? Eheh