Powered By Blogger

12 February 2013

Kembalinya Syasha

Sesampai aje rumah dari kampung kira2 pukul 11 mlm tadi, Wafiy dan Waseem dan tanya, Syasha mana? Maklumler dalam kereta tidur, bila sampai rumah Bangi, dalam mamai2 tue sempat lg bertanya. Dorang ingatkan akan amik Syasha dulu di 'boarding place' sebelum sampai ke rumah.

Maka haruslah celik2 mata aje pagi td dan sibuk tanya bila nak amik Syasha? Aku tengah mengemas dapur dorang tanya, tengah basuh baju dorang tanya tengah mandi pun dorang tanya,
"Bila kita nak g amik Syasha", grrr geram pulak aku. Aku cakap kedai buka pukul 11, sabar, sabar sabar... Alahai anak2 dah rindu sangatlah tue pada Shasya.

Maklumlah 3 hari x jumpa Syasha, masuk hostel (pet boarding) sementara kitorang balik kampung cuti raya cina. Hehehe.. macam ngada2kan? 'sokati'lah!! Huhuhu.. kucing tue baru seminggu dengan kami, nak ditinggal2 je dlm sangkar kat umah, takut stress pulak, last2 k.o. Nak bawak balik kampung pun x berani takut terlepas lari masuk dalam hutan pulak atau dipicit2 oleh insan2 yg x bertanggungjawab. Cedera parah plak Syasha, banyak aku dah invest nih! Hehehe

Sampai2 kedai je 2wau (kulluhum nama Wafiy + Waseem) terus serbu 'boarding area' nak tengok Syasha. Syasha yang mula2 tengah bergosip dengan jiran sebelah teruslah x tentu arah!
Waseem excited sebab telah disapa manja oleh Syasha.
Dah x tentu arah dah Syasha nak minta di bawa baliklah tu! Huhuhu. Akhirnya setelah shopping beberapa barang keperluan Syasha, Syasha kembalilah semula ke pangkuan kami. Skrang ni tgh syok tdo dalam hammock.

Kadang2 aku terpikir jugak, 2wau nie dia suka sangat dengan Syasha sbb dorang mmg sayang sangat ke atau dorang excited jee dengan binatang2 peliharaan nie. Aku ada bela ikan dorang excited juga tengok ikan tu tp dgn Syasha nie tgk dorang bermain sampai terjerit2, Syasha pun layan jee. Lawak juga tengokkan. Makbear pun nampak suka melayan Syasha. Kesimpulannya aku pun x mendapat jawapan yang tepat cuma aku rasa sedikit sebanyak kehadiran Syasha mengubah juga lanskap kehidupan kami yang kadang2 masa stress tension je tengok muka satu sama lain, at least bila ada Syasha dan Huda, ada lah benda lain yang lg comel untuk nak dihadap. Hehehe

3 comments:

fairus said...

NANTI NAK BELA KUCING JUGAKLAH..

TERINGAT DULU, AKU ADA SEEKOR KUCING SIAM.. BAPA AKU BAGI PEMBERIAN DARI SEDARA AKU JUGAK.. BAPA AKU NAMAKAN DIA ABU RIZAL..

LAST-LAST MATI DIMAKAN ANJING.. BEBETUL HANJING LAH ANJING TU..

pakbear said...

kesian kucing ko tue. zaman sekrang nak bela kucing pun mcm bela anak kecik, kena tengokkan selalu. maklumler anjing giler dan kucing giler seks dah makin banyak! hahaha...

bela jgn x bela bro... ;)

makbear said...

Kucing pun dah jadi gila macam orang...dok menunggu depan pintu rumah betina...hihi