Powered By Blogger

17 February 2013

Wafiy Belajar Jawi

Sebenarnya first time Wafiy tunjuk tulisan jawi dia ni aku ada rasa nak gelak guling2 sebab puas aku try figure out apa yang dia tulis tapi sampai tika dan saat ini aku tak dapat meneka apa yang dia tulis...tulisan yg belah kanan tu...bahagian bawah...apa agaknya ye? Hehehe..

Tapi sebagai ibu yg mengamalkan smart parenting aku cuba sedaya upaya cuba untuk tidak memperkecilkan usaha Wafiy...tulisan jawi aku masa darjah 3 pun macam mengong je...hahaha...


Aku ingat lagi Mak ketawakan aku dulu...tapi lepas tu Mak ajar balik ejaan yang betul camne...tulisan jawi Mak cantik...berbeza gila dengan tulisan jawi aku yg dh macam tulisan Sanskrit..kehkehkeh...lepas Mak dah ajar ejaan yang betul aku pun tulis balik kat belah kanan tu....

Tulisan ni kat kitab Surah Yasin aku yang aku simpan dari kecik dulu sampai dah anak 3 ni....lama giler...aku memang simpan je surah Yasin ni...tak sangka surah Yasin ni tahan lama dengan aku...;)

HIDUP TULISAN JAWI !!!!

4 comments:

isabelle frankly said...

Aku x fhm bila ada org yg x reti baca tulisan jawi. Ishhh

makbear said...

bukan semua orang ada kesedaran untuk hantar anak belajar jawi ni...kita ni kira bernasib baik...;)

fairus said...

CANTIK JUGAK TULISAN.. SYABAS WAFIY..

makbear said...

Berbunga2 kan? Surprised jugak tengok dia bole tulis dengan agak baik dan sometimes eja sendiri je perkataan2 jawi (*ktorang buat kuiz mengeja kt rumah)...kejap je budak2 ni serap ilmu...dulu mula2 risau jugak dia tak bole catch up sbb masa tadika takde belajar jawi sangat tp skrg tengok dia ok je...hehe