Powered By Blogger

25 March 2013

Tok Min Macho


Di suatu malam di rumah Tok min...


Aku: Bah, jom kita check tekanan darah abah

Abah: Jap, sebelum kita check tekanan, kita hidupkan rokok dulu..

Dengan machonya bapak aku menyalakan api rokoknya..

Kemudian,

Abah: ok, dah..

Aku pun 'on' le bp set..


Tit tit tit tit tit....

Bp abah: 160/90

Aku: Tinggi ni bah..

Abah: ah! Tipulah mesin ko ni...kita check lagi nanti...(bapak aku menghentam kredibilti mesin bp aku sambil menghembuskan asap rokok nye sepoi sepoi bahasa...)

Aku: ??????? (Aku terkedu sambil sengeh sorang2...paham sangat dah pe'el abah aku ni)


Hehehe...abah dn rokok memang sgt intim...bagi dia yg dh berusia 76 tahun tu, apalah kena mengena penyakit2 kronik dia dgn rokok..abah boleh bagi ceramah panjang lebar berkenaan kebaikan merokok...bagi dia doktor2 ni dengki sebab tu kata merokok tu bahaya...sabor je lah...malas nk layan bapak mentua pakbear ni..hihihi...

2 comments:

fairus said...

PERGHH... DIRAWAT SAMBIL MENGHISAP ROKOK.. BEBETUL MACHO NI.. :)

makbear said...

Ni namanya pesakit tak makan saman...hahaha