Powered By Blogger

13 March 2013

Ketidakwarasanku...


Lately ni aku memang semakin hilang kewarasan diri...kurang siuman...stress sebab nak exam...aku tak penah stres camni...punyalah stres sampai nafsu aku nk bershopping pun takde, tengok baju cantik, tudung cantik pun rasa takde libido...;)

yg ada dalam otak aku skrg hnya buku, jurnal, buku, jurnal, & ipad miniku yang penuh ebook...huhu.....hidup pun dh tak rupa orang...anak2 kena marah sbb aku stres study..kesian anak2...aku cuba sebaik mungkin taknak anak2 pasan aku stres...taknak dorg benci aku sbb aku asik marah2 lately ni....cuba kawal hati, perasaan, perbuatan dan fikiran..;(

Dah saat2 camni aku selalu rasa kenapa lah aku buat master...kenapa lah aku menjerumuskan diri dalam master ni...aku mmg tau master itu mengundang stress..tapi aku tak sangka ianya betul2 bole meng'short'kan urat saraf otak aku....

Ya Allah, permudahkanlah.....rasa macam kena hukum bunuh bila nak exam master ni...part 1 dulu aku rs konfiden lagi...masuk part 2 ni rasa nasib bagai telur di hujung tanduk...

Cuma aku cuba kuatkan semangat, cuba bermeditasi sendiri...cuba rasionalkan otak aku...cuba fikir positif...

Dan cuba terima kenyataan yg Allah tak pernah kecewakan aku selama ni walaupun aku study main2 tapi aku tak pernah gagal...semua impian kehidupan Allah kurniakan pada aku...

Aritu sebab stres sangat, aku call mak aku...aku pun tak sangka dengan bercakap dengan mak aku yg terkenal 'brutal' itu boleh melegakan hati aku...mak cakap mak selalu doakan anak2 mak, tiap kali lepas solat mak doa semoga Allah permudahkan segala urusan anak2 mak...sedih aku...

Dalam diam, air mata aku mengalir...aku tak pernah rasa susah hati macam ni...tak pernah rasa hilang arah..hilang keyakinan pada kemampuan diri sendiri....tak penah rasa nak pejam mata dan tak mau bangun2 lagi lepas ni....


Peringatan:
Ni entri yg aku tulis beberapa hari lepas sbb tgh stres nak exam...dan skrg ketika otakku sudah waras,  aku rasa aku masih waras dalam kewarasan yang kadang2 tidak waras...hehe

0 comments: