Powered By Blogger

22 October 2004

Sleepy Entry

Huwarghh... Sangap seh! Semalam aku tidur menggila. Daripada pukul 9 malam sampai sahur. Habis semua aku langgar. Akupun tak tau apasal aku ngantuk sangat semalam. Nak kata aku letih keje tak tau lah plak. Agaknya semalam sebab hujan lebat kot. Aku balik semalam pun sepanjang jalan hujan. Sampai naiklah air kat area² rendah kat kampung aku tue. Takpe, hujan tue kan rahmat.

Semalam kat opis aku borak² dengan Abg Goon. Dia minat betul dengan blog² nih tapi tak reti nak buat. Aku katalah nak buat blog nih senang jerk. Aku pun offerlah kat dia kot² kalau dia nak aku buatkan simple template untuk dia. But he resist. Maybe dia rasa dia belum bersedia lagi kot nak menceburkan diri dalam dunia penulisan blog/jurnal nih. Tapi aku tau kalau dia start buat blog camnie mesti lagi best! Dia nie pun ahli forum/bahas jugak masa zaman sekolah² dulu macam aku. Kemahiran berbahasa dia memang aku respek. Yang paling penting, ada laa gak kawan² keje aku yang minat nak berblog macam aku nih. Goon pun ada sarankan kat aku supaya mengetengahkan isu² semasa dalam blog aku. Supaya kawan² boleh ‘comment’. Sebenarnya aku memang teringin sangat nak buat tapi tunggulah, sebab nak bring-up sesuatu isu nie memerlukan study dan info yang cukup. Barulah terasa bernas point² yang kita nak sampaikan tue.

Perbualan 30 minit kitorang seterusnya berkisar kepada penceburan awal aku dalam dunia blog nih. Kalau korang nak tau, aku dah start ber’blog’ nih sejak setahun yang lepas. Tapi masa tue aku nie jadi tukang baca jerk (ada orang panggil ‘stalker’). Aku minat baca blog student² Malaysia yang study kat luar negara. Sebab aku rasa best baca pengalaman² diorang berada di luar negara dan pengalaman study diorang. Daripada situlah aku kenal dengan Jurnalalam. Blog Jurnalalam nih sangat unik dan lain daripada yang lain. Blog dia sarat dengan puisi dan kata² indah daripada penulis yang berkisar kepada kehidupan dan pandangan beliau mengenai isu² semasa. Kemudian dari situlah aku kenal Tok Rimau (aku takyah citerlah pasal Tok Rimau, aku sure ramai yang dah tau kehebatan dia nih kalau tak tau gak klik kat sini), Nizam Zakaria Limau Nipis dan Fajaronline. Nie semua adalah blog² favorite aku.

Biler dah baca² blog orang, teringin lak nak buat sendiri. Aku mula buat sendiri sejak awal tahun nih. Tapi sekerat jalan jee sebab aku rasa aku menulis sorang² dan malu nak bagitau orang lain tentang kewujudan blog aku sendiri masa tue. Blog aku nih adalah yang keempat bagi aku. Aku harap blog nih bertahan lama. Kalau boleh aku nak teruskan budaya ber’blog’ nih walaupun sampai aku kawin sebab aku rasa benda camnie bagus dan aku suka share pengalaman dan buah fikiran aku dengan kawan secara tak langsung dari masa ke semasa. So my dear friend please bagi support dan datanglah sini selalu-lalu. Kalau korang suka baca ‘bebelen’ aku, datang lagi, kalau tak suka pun datang jugak. Hahaha...

.:Nota Tangan:. -Baru belajar nak menulis...

0 comments: