Powered By Blogger

19 October 2004

'Blank' Entry

Entry kali nie aku 'blank' sikit. Ntah napa ntah.. Maybe sebab ada beberapa perkara tak best yang berlaku hari nie. Yang pertamanya, petang tadi masa aku balik keje, depan mata aku berlaku kemalangan antara budak sekolah ngan sorang mamat nie yang bawak motor. Pada pandangan aku memang sah² budak sekolah tue yang salah sebab dia melintas sambil menolak basikal kat tengah² jalan yang sibuk. Dia buat aksi stunt 'kamikaze' lak kat situ. Haa.. kan dah kena. Tapi budak tue takdelah sampai pecah kepala. Aku tengok dia terhencot² ke tepi jalan lepas eksiden tue, then tergolek kat situ gak. Kesian tue memanglah kesian, tapi hati aku lagi kesiankan mamat yang langgar dia tue. Kalau jadi kes dah tentulah orang kata dia yang salah sebab dia langgar budak sekolah yang terang² memang tengah pakai baju sekolah! Tapi secara peribadi tak tergamak aku nak salahkan dia sebab sebenarnya dia yang tak bernasib baik sebab dia lalu masa budak tue tengah 'beraksi' (merujuk kepada aksi stunt 'kamikaze' yang aku sebut tadi), cuba kalau orang lain. Cuba kalau aku atau korang yang kena?! Cuba kalau mak bapak dia sendiri yang tengah lalu masa tue? Padahal mamat tue bawak pun bukannya laju, tapi dah budak tue terejah depan mata dia macam 'dare-devil'... memanglah berdentum jadinya. Aku tak berenti pun sebab aku tengok dua² boleh bangun balik. Tapi jauh di sudut hati aku, aku doakan dua² selamat sebab mamat yang langgar tue sebenarnya cina dan tempat tue berlaku kat area kampung orang melayu. Aku takut atas sebab perkauman, sesuatu tak baik terjadi pada mamat tue walaupun sebenarnya dia tak salah.

Yang keduanya pulak, aku baru dapat berita dari awek aku yang mak dia tak sihat. Kalau ikut penerangan awek aku dengar macam seriuslah gak sakit dia tue. Tapi tak konpem lagi. Aku kesiankan kat awek aku sebenarnya. Dahlah penat keje.. pressure keje lagi. Biler ada masalah² kesihatan macam nie memanglah sumer harapkan pada dia sebab dia arif sikit pasal sakit² nie. Tapi dia pun manusia gak, kadang² penat dan tension memang tak dapat nak elak. Lagipun bukan semua perkara dia tahu. Walaubagaimanapun aku percaya pada dia, bila tiba bab keluarga dia especiallay mak bapak dia tak sihat memang no kompromi. Dia akan cuba yang terbaik untuk membantu. Aku doakan semua selamat. Yelah.. mak dia pun mak aku jugak kan?

0 comments: