Powered By Blogger

17 October 2004

Kenangan Bulan Ramadhan

Herm.. pejam celik pejam celik, hari nie dah masuk 3 Ramadhan. Tak perasan pun aku. Nasib baiklah aku nie stok yang tahan puasa dan mak bapak aku dah ajar aku berpose sejak aku berumur 6 tahun lagi. Dan tak silap aku masa aku berumur 7 tahun aku dah start pose penuh. Hehehe.. walaupun pose 'yang-yuk', oklah tue kan bagi budak berumur 7 tahun. At least aku pose!

Dulu aku ingat lagi, masa zaman sekolah agama petang dulu. Alaa.. masa dedolu aku pakai baju putih sampin hijau. Laa nie bebudak nih dah pakai baju putih sampai hitam. Aku dulu suka 'yang-yuk' pose masa tang nak amik wudhuk solat asar. Masa nak kumur² tue, teguk sikit dua, tiga kali. Hehehe.. nak basahkan tekak! Tapi masa buka tak ingat, macam orang pose sehari penuh. Tapi tak lama laa habit aku tue. Tak silap aku masa aku darjah 4 or 5 aku dah tobat dah.

Masa sekolah menengah lak.. Nak kata ponteng pose tue takdelah. Cuma 2 hari jee kot masa aku form 4 sebab kena demam campak. Yang lain sumer, 'clear'!. Tapi tuelah, aku sampai sekarang pun konpius lagi, ntah diterima ke tak pose aku dulu tue, sebab apa.. Kitorang dulu masa kat hostel, orang dah azan Subuh nih, kat dlm mulut selamba jee tengah mengunyah biskut lagi!

0 comments: