Powered By Blogger

17 September 2013

Shopping di Bandung

Hari ni aku kena marah lagi...hmmm...asyik kena marah je...sedih aku...huhu


Apapun..bagi hilangkan stress aku, Jom layan gambar barang2 yang aku beli di Bandung...hehehe


Aku mulakan dengan sweater bodyguard2 hensem aku...beli kat rumah Mode..harga masih sama seperti di Malaysia..rm60. Aku beli sebab masa tu sweater tertinggal kat hotel, dan Wafiy dah keseram sejukan sbb nak demam dn diarhea..


Ini pulak tshirt Bandung, murah gile beb..baju dewasa hanya range dari rm4.50-rm6.00 duit kita..aku beli bbrp helai..kain tebal dn elok..aku dan pakbear dh pakai siap2 masa kat Bandung..lulus ujian Sirim..hee

Magnet2 ni dorg jual borong...harga aku lupa...hehe..sila tanya pakbear

Yang ni pulak kain alas kaki, org penjual jalanan jual rm30 utk 9helai..aku rembat je sbb tgk kain nya ok dan menyerap air..kat gmbr ni tinggal 4 helai je sbb yg baki 5 helai pakbear dh masukkn dalam almari dapur ktorg..hehe..yg baki ni nk kasi Mak aku.

Telekung pun murah..kalau macam ni rm33 sehelai..kain elok..aku beli sikit je sbb kakak aku kirim utk sedekah utk kegunaan student kat surau universiti dia..:)

Ya yang ini khas untuk ibu2 yg mempunyai anak dara comel seperti Nawal Huda pujaan hatiku itu..cantik2 baju utk baby girl..rambang mata aku...hehe..top only rm15-rm21. Legging atau seluar tu pun harga sama...memang murah sbb kain bermutu dan branded..brand macam Zara, oshkosh, cherokee, guess etc berlambak...tapi kalau nk beli aku syorkan beli di rumah Mode sbb lebih banyak pilihan...aku dok tgk baju baby girl banyak sgt sampai terasa nk beranak girl lagi..hahaha..

Ok..ini the bestest...hehe..kain sulam...murah sgt2...kalau kain utk buat jubah hnya rm24...kain utk baju kurung rm33-rm45 sehelai..kalau kat Malaysia, org jual online mencecah rm100-rm120...beza yg amat...berputau2 mata aku time nk pilih..kalau nk beli sila beli di Pasar Baru ye..shopping complex Pasar Baru tu ada 7 tingkat...kita bole shopping sampai mabuk..hahaha..ktorg pegi Pasar Baru tu 2 kali kasik chance kat sume org shopping hingga collapse..:p

Oh! Lupa..aku ada beli jugak seluar jeans utk pakbear dan aku..harga menurut pakbear mmg murah..*aku ni buta bab2 jeans ni...jeans yg harga rm500-600 di Malaysia kita bole dpt dgn harga rm100+ je..branded dn berkualiti sama seperti asli

Ok geng, in summary...Bandung memang syurga shopping...

Ada sesapa terasa nk gi Bandung disebabkan entri blog aku ni? Hehehe..

5 comments:

Anonymous said...

Bandung syurga shopping khasnya utk para ibu.. x sabau rasa nk pi...tp x tau bila... duit dh tuko brpuloh juta... mak bear n pak bear x bwa geng pi trans studio ke...

makbear said...

Ajak jugak dorg pegi, tp tidak mendapat sambutan yg menggalakkan..semua lebih excited utk shopping..hehe

fairus said...

INI BUKAN SHOPPING.. INILAH DINAMAKAN TRIP MEMBORONG KE BANDUNG.. HEHEHE

pakbear said...

xpe fairus... tunaikan hajat org. aku dgn makbear boleh pergi lenkali n buat amenda yg ktorg nak buat... ;)
hehehe

Anonymous said...

mmg best shopping baju budak kat bandung..murah .. teringin nak gi lagi..huhu