Powered By Blogger

07 November 2004

Persiapan Raya


Suasana meriah di Jalan TAR.. Masjid India Posted by Hello

Ada orang.. persiapan raya tak lengkap kalau tak menyinggah Jalan TAR ataupun Jalan Masjid India. Ada orang.. tak dapat shopping lelama, dalam sekejap pun cukuplah.. nak ambik mood. Bagi kaum pompuan.. tempat nie ibarat syurga membeli-belah. Dengan kain baju dan tudung bergantungan di sana-sini, cukup untuk menjentik nafsu berahi kita beraksi 'saudagar kaya' di sana. Di kalangan orang tue termasuklah aku ngan Najah. Semalam kitorang sekali lagi menjalankan aktiviti tahunan kitorang iaitu menjadi pengunjung tetap jalan² berkenaan.

Perjalanan kitorang dari Melaka (lebih kurang dalam pukul 2.30.. lepas waktu kerja) tak sesesak yang kitorang bayangkan. Walaupun hujan turun renyai² (dan kadang² hujan kadang² tak) tapi taklah sampai menyebabkan jalan jem. Alhamdulillah... kitorang sampai lebih kurang dalam pukul 5 (aku bawak slow jerk sebab takde apa yang nak dikejarkan sangat). Kitorang jalan² sekitar Petaling Street.. Samapi waktu berbuka pun.. buka lebih kurang jerk sebab lewat malam nanti dah plan nak makan/sahur kat Kampung Baru. Lepas semayang Maghrib.. kitorang pun bertolak ke Jalan TAR/masjid India.

Sebelum sampai, dari jauh dah nampak kereta banyak parking di kiri-kanan masuk jalan, tapi bila sampai bebetul kat sana, takdelah sibuk sangat. Kitorang pun terperanjat.l. Aku budget, kawan² kita yang beragama Hindu mesti masih ramai lagi yang sibuk membeli-belah kat sana, tapi telahan aku meleset.. tak ramai pun.. ada laa 2 3 ketul. Agaknya diorang dah prepare beli awal² kot...

Kitorang kat sana sampai lebih kurang pukul 12 malam. Biler kaki dah lenguh.. biler jari dah rasa perit menjinjit beg plastik, baru reti nak carik jalan balik. Tue pun sebenarnya ada beberapa lagi barang² yang dalam list kitorang tak terbeli. Sebab dah penat. Aku beli selai seluar jean, sampin songket, butang baju melayu 2 helai seluar slack Docker tiruan hehehe.. Nak beli baju.. tak berkenan. Nantilah aku carik kat Melaka. Najah beli 2 helai baju kurung, tudung, kuih raya, jeans, baju melayu bapak dia (pak... hehehehe...) apa lagi eks.. ntahler.. aku pun lupa. Ada laa lagi 2 3 barang. yang pastinya banyaklah.. sebab aku yang tukang angkatkan!

Tapi secara keseluruhannya, kitorang sependapat, aktiviti malam tadi tak semeriah tahun² sebelumnya.. aku pun tak tau naper. Yang pastinya.. biler sampai Melaka, aku terus bantai tidur sampai buka. Hehehe...

.:Nota Tangan:. - Aku habis bak dekat RM300 malam tadi... Macam air...

0 comments: