Powered By Blogger

29 November 2004

Blog’a’holic

Semalam aku ke KL (area Subang to be exact..), bawak mak bapak aku plus barang² Oja berpindah ke rumah yang diorang baru beli masa lepas kawin aritue. Macam biasalah, bila tiba part² logistik nie memang keje akulah jadi pemandu rasmi diorang. Bertolak dari Melaka dalam kul 10 lebih dan sampai lebih kurang pukul 1. Lambat sikit sebab hujan lebat sepanjang jalan so aku bawak slow jerk pastu singgah makan jap kat KESAS Highway. Malam tadi kitorang tidur sana dan awal pagi dalam kul 9 kitorang dah bergerak balik ke Melaka sebab aku ada exam petang tadi.

Aku tak sabar sangat nak balik rumah. Aku rasa rindu sangat kat pc kat rumah nih! Perjalanan pulang ke Melaka rasa lambat sangat. Memang lambat pun sebab aku tak bleh speeding. Speed trap banyak giler. Aku kira² dari KESAS Highway sampai ke Melaka tadi ada laa dalam 4 orang ‘sniper’ berbaju putih purak² mencangkung di tengah highway tue (cheh.. macamlah aku tak tau..) saje² teropong laa konon.. Dah laa tak bleh bawak laju, kena bawak around 90km/h jerk sebab aku bawak van walupun signboard kata 110km/h, aku tetap kena bawak 90km/h. Hampeh betul.. Padahal kalau ikut speedometer van bapak aku tue, 140-160km/h tue selamba jerk!

Makin dekat nak sampai Melaka, makin aku tak tentu arah. Dalam kepala otak aku nie ligat menayangkan semula saat² indah aku ‘bercengkerama’ dengan pc aku nih. Setiap saat dan ketika, dari terbit sang matahari sampai munculnya sang bulan (kecuali masa aku keje laa..) aku begitu asyik ngan pc aku. Aku teringat saat² aku mengelus² lembut tetikusnya dan saat jejariku memicit² papan kekunci sambil mata bertentang mata dalam keadaan muka aku dan monitor jadi begitu hampir. Yang kedengaran hanyalah nafas aku berdegup kencang yang akhirnya menjadi satu... Hehehe.. apa aku merepek nie!

Tapi betul beb.. tak tipu! Dalam banyak ketika, saat itulah yang paling menguji jiwa aku. Aku rindu sangat kat pc aku. Aku rindu nak berblog! Walupun tak sampai 36 jam pun aku berjauhan, aku dah terasa seperti kehilangannya. Rasa macam ada yang kurang. Gegendang telinga aku terngiang² suara serak² basah Otis Redding mendendangkan lagu ‘Sitting on the Dock of the Bay’ (lagu tema weblog aku..). Aku tertunggu² mesej ataupun comment daripada teman² blog aku (walaupun sebenarnya si Masy jerk yang agak² ada singgah kat weblog aku dalam tempoh 36 hours nih). Aku tak sabar nak stalk on my other blog-pal’s weblog.. nak tau citer ataupun kot² ada new entry. Nak tengok respond daripada mesej² dan comment yang aku post kat weblog diorang sebelum² nie.

Aku balik² jerk tadi terus bukak pc.. online. Tak sempat buat apa. Aku masuk rumah, on switch pc duduk dan mengadap pc aku sambil menghela nafas panjang dan dalam. Melepaskan rindu pada pc aku. Hahaha.. dah tahap gila meroyan aku nih. Macam gila talak lak rasanya. Tak kisahlah korang kata aku gila ke hapa.. Aku tau sindrom nie mesti sumer ‘hustler²’ blog tahap dewa kat dunia nie pernah alami. Tak caya tanya laa diorang. Betul.. aku tak tipu!

.:Nota Tangan:. – Kalau Najah tau, mesti dia merajuk ngan aku... Kat diapun aku rindu gak... Rindu yang takkan terlerai sampai kami diisytiharkan sebagai suami isteri yang sah kelak. InsyaAllah...

0 comments: