Powered By Blogger

04 November 2004

Lega...

Fuhh.. lega betul rasanya. Hilang terus rasa gundah gulana di hati yang bersarang semenjak dua nie. Aku sebenarnya hari nie kena present versi laman web terbaru tempat kerja aku setelah menerima kritikan yang teruk dengan versi web site yang sedia. Sebenarnya takdelah teruk sangat apa yang ada tue, tapi tak ter’up-date’ sebab sebelum nie kitorang pakai vendor. Bistue vendor nie plak, asyik jee laa missing in action. Bila time aku nak suruh update jerk, time tuelah menghilang tanpa berita. Kalau nak tunggu diorang buat sampai dah berjanggut baru nak siap.

Last².. aku amik keputusan buat balik. Daripada aku kena bantai ngan bos aku... Akhirnya siaplah jugak. Nak tunggu untuk buat presentation kat para pegawai pun punyalah susah. Nak tunggu big boss aku free, 2 3 kali presentation nie kena tangguh. Tapi bila tiba mesyuarat pagi (mesyuarat pagi nia ala² mesyuarat pengurusan gak. Cuma bezanya dibuat tetiap minggu untuk memantau progress kerja para pegawai..) aku kena gak bantai sebab tak siap dan present lagi pada diorang.

Akhirnya 2 minggu lepas aku dapat gak block tarikh hari nie untuk buat presentation tue. Dan untuk makluman korang, semenjak arituelah aku tak lena tidur. Tidur sampai mengigau² kena marah ngan bos dan pegawai² lain. Kot²lah tak puas atiey ngan mutu website aku yang baru aku buat tue. Tak senang duduk beb! Risau aku masa tue teramat sangat.. tapi aku tak tunjukkan kat orang. Orang sumer tak tau.. Muka aku selamba jerk.. tapi pada Najah aku ceritalah.. bila dah citer ngan dia lapang dada sikit.

Pagi tadi ada mesyuarat pagi macam biasa. Dalam mesyuarat pagi tadi sekali lagi aku inform dan ingatkan pegawai sumer pasal prsentation petang nanti. Sejak saat dan ketika lepas abis meeting tue (lebih kurang dalam kul 10).. Perghh.. macam kucing mati anak aku.. tak tentu arah! Masa tuelah tekak aku rasa kering semacam.. pening, demam, sawan siput babi.. sumer ada! Tak caya tanya Goon. Hehehe.. sepanjang² masa daripada lepas mesyuarat tue sampailah lunch break tengahari dia memang ada jee tengok gelagat aku yang serba tak kena tue sambil menggertak² aku dengan soalan cepu emas dia. Tapi aku tabahkan hati.. aku redah jerk! Aku tau saat dan ketika tue akan sampai jugak. Buat apa aku nak lari² ye tak? Tak hari nie, esok lusa kena gak...

Pukul 2 aku naik bilik mesyuarat untuk nak preparekan apa² yang patut. Power point lak ‘trip’ (betul ke aku eja nie.. hentam saja laa..) Berpeluh sekejap, nasib baik Abang Bob ada meredakan keadaan dengan berpura² jadi ‘wayarman’ yang tak berlesen (tapi power) dengan test-pen kontot dia tue. “Aku nie takdelah pandai sangat pasal letrik² nie.. tapi pasal bateri tue taulah sikit².. “ Kata Abang Bob neberingai... Maksudnya bateri lampu suluh dialah tue. Hahaha... Godeh punya godeh dapat gak mengatasi masalah ‘trip’ tue. Thanx to Abang Bob.

Daripada kul 2 sampai 2.30 tue (presentation aku 2.30), rasa masa macam cepat jee berlalu. Tup² bilik mesyuarat dah penuh ngan pegawai² yang dijemput. Big boss akupun dah ada. Second boss jee tak sampai² lagi. Big boss aku suruh proceed. Menggigil jap masa nak start tue.. biler dah start cakap tak bleh berhenti. Aku cerita jee sebab taknak beri ruang pada diorang nak komen/mencelah. Selesai present baru aku tanya.. “Ada apa² cadangan, komen atau saranan tambahan?”. Berkepuk² jugaklah komen yang aku dapat (tapi sumer yang positif² jerk). Nasib baik Goon ada jadi secretary aku petang tadi. Dia yang catat sumer komen² tue. Yang bagusnya, masa terus berdetik ngan pantas sedar tak sedar dah selesai pun sesi presentation dan komen mengomen tadi. Mmmmm... lega giler!! Malam nie boleh laa aku tidur lena..

.:Nota Tangan:. -Panjangnya aku cerita, padahal intipati cerita sikit jerk! Hehehe...

0 comments: