Powered By Blogger

12 November 2004

Kita Hanya Merancang

Hari nie aku masih bekerja walaupun ramai di antara kita yang dah mula bercuti sejak semalam, bersambung dengan Deepavali. Aku terpaksa bekerja sebab nak cover staf² lain yang cuti. Takpelah.. biar aku berkorban sikit sementara aku bujang nih. Walaupun bekerja, sebenarnya dalam kepala otak aku ada banyak program/kerja yang aku nak laksanakan dalam tempoh masa yang kurang daripada 8 jam nie (sebab tengahari dah break hampir 2 jam setengah, solat Jumaat). Perancangan yang aku nak buat memang banyak sampaikan aku kena relax jap and note down sumer keje yang aku nak buat:-

Work to be done today..
#1- Format pc Abang Faizal
#2- invitationfor Najah’s open house
#3- Upload pics masa berbuka pose ke fotopages (which is very selowwww...)
#4- Hantar invitation card yang dah siap designed pada Najah
#5- Hantar motor servis
#6- Gunting rambut
#7- Beli juadah berbuka untuk Najah because dia on-call hari nih
#8- Beli pelita kat JJ untuk rumah
#9- Beli selai lagi shirt/ latest Exist’s cd (either or..)

Alhamdulillah sebenarnya hampir sumer daripada senarai tue aku dapat buat kecuali gunting rambut. Memang tak sempat giler! Rambut lak dah panjang macam rambut pontianak terbakar kena mercun. Hehehe.. Oh yaa.. actually satu lagi hajat aku ke JJ untuk beli pelita yang memang aku dah usya sekian lama pun tak kesampaian sebab dah habis. Kesudahannya aku merembat selai shirt warna merah (idaman aku tue..) ngan cd Exist terbaru (Peragon..) walaupun sepatutnya aku kena beli salah satu jerk sebab aku dah budget giler dah tue. Tapi sebab tension nyer pasal pelita dah sold-out, aku rembat dua²! Hahaha.. padan muka aku!!

Sampai rumah adik aku cakap kat Shopping Jasin pun ada gak pelita yang aku nak tue bahkan lagi murah. Dalam hati aku lega sebab separuh daripada budget pelita tue dah hangus kat cd Exist aku tadi. Aku pun apa lagi.. malam tadi gak aku pergi beli. RM2.90 jee satu. Padahal kat JJ RM3.90. Tue pun dah abiss, yang ada cumer yang RM5.90 dan RM6.90. Aku menjinjit dengan megahnya 2 plastik besar berisi 6 batang pelita idaman aku tue beserta anak² pelita yang lain daripada Shopping Jasin tue. Walaupun sampai sekarang nie aku tak pasangkan pun lagi pelita tue. Hampehnyerr.. aku!

Tapi sebenarnya bukanlah apa yang aku buat hari nie yang aku nak cerita saja² kat korang. Aku nak share kat korang apa yang aku rasa selama nie dan segala yang berlaku tadi adalah salah satu bukti bahawa keyakinan aku selama nie adalah betul dan tepat. Selama nie aku sangat percaya bahawa Allah tue maha adil dan bijaksana. Dia memberi kelebihan pada kita dan pada masa yang sama dia menarik beberapa kelebihan lain yang ada pada kita. Macam aku tadi.. kalau ikutkan, memang tak lojik jerk aku boleh selesaikan sumer list² keje yang aku kena buat tue hari nie. Tapi aku buat satu demi satu sampai sumernya selesai. Allah berikan kemudahan pada aku. Dia lapangkan jalan² raya yang aku sangka akan sesak, dia hijaukan lampu² isyarat yang aku sangka akan merah, dia turunkan harga yang aku rasa mahal pada mulanya dan dia keringkan laluanku walaupun sebelumnya hujan lebat giler. Segala puji bagi Allah.. Sebagai balasannya, Allah tarik sikit jerk nikmat pada aku, dia kaburkan pandangan mata aku pada pelita² yang aku nak beli sangat kat JJ tue. Dah habis sebenarnya... Tapi aku redha, aku rasa dah cukup banyak kelebihan yang aku dapat hari nie. Yang satu tue biarlah Allah beri pada orang lain. Sapalah yang bertuah dapat dapat pelita² tue yerk?!

.:Nota Tangan:. - Kita hanya merancang tuhan yang tentukan...

0 comments: