Powered By Blogger

02 November 2004

Kemeriahan Aidilfitri

Sedar tak sedar, kita sudah menghampiri sepuluh malam terakhir berpuasa di bulan Ramadhan dan samada kita perasan atau tidak Bulan Syawal semakin menghampiri. Maksudnya tak lama lagi masyarakat Islam di seluruh dunia akan menyambut ‘hari kemenangan’. Hari kemenangan kerana berjaya mengharungi dugaan dan cabaran berpuasa di bulan Ramadhan al-Mubarak, InsyaAllah...

Kemeriahan Aidilfitri semakin terasa... Petang tadi, kat pejabat aku meriah sangat! Kitorang menghias pejabat sempena Aidilfitri yang bakal menjelang nanti. Memang dah menjadi kebiasaan kitorang tetiap tahun membuat hiasan sikit² kat pejabat nie bila nak dekat² Aidilfitri. Tapi aku rasa tahun nie rasanya lebih meriah dari tahun² yang sebelumnya. Aku tak tahulah kenapa, maybe sebab kebetulan petang tadi 2² bos kitorang takde kat pejabat, mesyuarat. ‘Haruklah’ satu pejabat masa tue. Yang pose ke, yang tak pose ke, sama jee sibuknye. Hehehe... Tapi memang bestlah...

Cuma yang tak bestnyer.. aku terlupa nak keluarkan kamera aku awal². Dah 3 suku abis menghias baru aku teringat nak merakamkan saat² meriah + lawak masa kitorang bergotong-royong tue. Sorilah beb, gambar aku tak interframe sebab dah tentu aku yang amik gambar. Dan lagi satu, korang janganlah pelik kalau ko tengok sorang lelaki jee yang sibuk tertonggeng² kat dalam gambar tue. Hehehe.. sebab apa kat pejabat aku memang kekurangan lelaki. Ada aku, Abang Joe ngan Abang Zul jerk... yang lain sumer pompuan... tue yang kitorang asyik kena buli jee tue! Yang lelaki² lain kat dalam gambar tue kalau ada terselit² hanyalah pelakon pembantu yang kitorang tak upah untuk lalu-lalang kat situ. ‘Sigh’...

.:Nota Tangan:. – Rebutlah peluang Lailatul-Qadar bila nak masuk 10 malam terakhir nie. Jangan lupa doa²kan aku kalau ‘berkesempatan’ yee...


Kerja-kerja menganyam ketupat sedang giat dijalankan... Dari belakang; Abang Joe, Kak Aryati ngan Kak Ina. Posted by Hello


Sumer orang terkagum dengan mulut separuh ternganga (perhatikan Kak Ina ngan Kak Ernie)melihat ke'teror'an Abang Joe yang cuba melekap di siling ala² spiderman! Tudung hijau lumut.. Kak Ina, Tudung pink.. Kak Ernie, tudung hijau muda.. Kak Yat, tudung oren.. Kak Aryati. Posted by Hello


Anak² dara yang dah tak sunti dengan mak dara yang sedang bersiap² membawa ketupat ke pasar Ramadhan untuk dijual. Dari kiri; Kak Salmah, Kak Zaie dan Kak Yat... Posted by Hello


Hasil kreativiti kitorang.. sumer orang konpius, nie nak sambut Aidilfitri ke Deepavali! Hantam saja laa... Hehehe... Posted by Hello

0 comments: