Powered By Blogger

15 May 2013

Pomen Barang Mainan

Pernah x korang belikan permainan kereta kontrol (rc) untuk anak korang pastu arialnya (antena) patah mcm ni?

Aku mmg biasa DIY repair barang mainan anak2 aku, ada yg sukses, ada yg mcm tikus membaiki labu je! hahahaha... Tp selalunya sukses laa.  Tapi lain pula halnya dengan kes ni. Kalau dulu, aku pikir bila 
patah je abis laa x leh pakai lg. ataupun kena buat antena DIY sendiri pakai wayar yg bersambung dengan besi antena kat remote control tu. Boleh laa tp feel dia x sama. 

Sekali remote permainan yg baru aku beli 2 3 hari lepas dipatahkan dengan rakusnya oleh Huda. So semlm aku cuba je pergi balik kat kedai yg aku beli permainan nie, aku tanya ada x jual antena spare? Rupanya ada! Aku ingatkan xde, sbb bendaalah tue kecik je. Paling2... kena tukar the whole remote control. Lagipun harganya RM5 je sebatang. So apa lg, beli 3 batang terus! Hahaha...
Makanya setelah diganti yg baru boleh laa budak2 ni sambung main balik... Lalala... Saja je nak bgtau tips nie, takut ada ayah2 yg berfikiran mcm aku pikir, rugi jee xleh main dah mainan tu bila remotenya rosak. Kita kelna ingat salah satu dari tugas seorang ayah adalah menjadi pomen barang mainan anak2 kita... Selamat mencuba! :)

Sent from my iPhone

1 comments:

fairus said...

BARANG MAINAN ANAK AKU BANYAK DAH ROSAK.. NAK POMEN PUN MALAS.. HEHE