Powered By Blogger

23 May 2013

Cheritera Master part 1

Alhamdulillah...akhirnya perjalanan hidup sebagai student mpath sampai ke penghujung...Alhamdulillah aku lulus...

Mengenangkan kembali saat2 awal masuk master memang kadang2 menjemput rasa pilu di hati...sebab aku dn pakbear memang bersusah payah dan berkorban banyak perkara kerana Master ni..

Masa 1st year dulu disebabkan kami tahu bahawa aku hanya akn attach di HKL setahun saja jadi kami mengambil keputusan untuk menyewa rumah di Nilai...supaya setiap hari mudah untuk pakbear berulang dari Nilai ke pejabat dia di Melaka dan aku pula akan ke HKL..masa tu kesian betul kat pakbear..dia berulang Melaka-Nilai naik motor...tapi dia tak balik hari2..selang 2-3 hari baru pakbear balik rumah Nilai...so aku ni adalah beberapa malam hanya akn tinggal bertiga sahaja dengan Wafiy dan Waseem...masa start master tu Wafiy umur 3 tahun dan Waseem 1 bulan setengah...Waseem sangat baby kan? Tapi itulah rezeki Allah nak bagi..elok2 je sebelum masuk Master kami dikurniakn si Waseem...;)

Kami pulak ketika itu menyewa apartment tanpa lif , duduk tingkat 3...so setiap pagi pukul 6.30pagi aku dh berangkut bawak beg kerja, beg pam susu, beg taska Wafiy dan Waseem, dukung Waseem sambil tu pimpin Wafiy turun tangga ke parking di tingkat bawah...kadang2 fikir macam mimpi je camne aku dan pakbear boleh survive masa tu...tapi Alhamdulillah Allah kurniakan aku anak2 yg memang baik....tak banyak ragam..Wafiy seperti perangai abang sulong memang selalu membantu, dan Wafiy jarang sekali merengek, mengamuk sebab pagi2 dh kena turun tangga naik keta...Waseem pulak pukul 7.30malam dh lena tido...so malam bolelah aku study sikit2..kemas rumah..dan etc...cuma yg kelakar masa tu adalah biasa pagi2 pukul 6.30 pagi tu Waseem dh bangun masa aku dukung turun tangga tu...dan dari detik tu lagi aku dh menghidu bakat terpendam Waseem iaitu bercakap a.k.a membebel tanpa henti...hehe..walaupun masa tu dia baru baby kenit tapi mulut dia cukup bising dalam bahasa yg dia je lah paham..dan sampai sekarang Waseem masih dengan bakat dia tu...letih melayan soalan dn kelakar jugak mendengar Waseem yg suka nyanyi..suara memang sentiasa loud speaker...kihkihkih..Waseem oh Waseem..

Pakbear pulak memang buat keja gila..biasanya kalau dia sampai Nilai time tu mesti dh pukul 8.30-9 malam sebab dia akn bawak motor slow2 je dari Melaka dan pagi2 esok tu pukul 6.30 pagi jugak dia pun ke Melaka semula...salute betul pakwe aku sorang ni...aku tak taulah mana pakbear dapat kekuatan untuk bersusah payah macam tu demi aku...tapi maybe sebab ktorg dah kenal lama sebelum kahwin jadi sampai sekarang pun aku akui yg aku susah nak hidup kalau pakbear takde..dia memang betul2 soulmate aku..;)

Masa bersusah payah tu..aku memang janji pada diri sendiri agar berusaha untuk pass Part 1 exam dengan sekali attempt saja...tak mau repeat2...pendek kata aku wajib lulus...sebab sekiranya aku lulus Part 1 exam tu maknanya aku bole pulang bekerja di Hospital Melaka untuk part 2 training untuk Histopatologi pulak..

Gitulah kisah masa mula2 master dulu...bila ingat balik memang ada sedih jugak di hati...huhuhu...Alhamdulillah Allah kurniakan suami yg amat memahami dan anak2 yg baik2 belaka...;)

0 comments: