Powered By Blogger

05 February 2005

Selepas Hujan


Tajuk: Selepas Hujan
Nama: Pak Beruang
Komen Hakim: gambar air embun pada daun ini menarik. cubaan yang bagus untuk membuat closeup shot pada air serta mengkaburkan gambar disekelilingnya. namun perlu perbaiki teknik bagi mendapatkan gambar embun yang lebih sharp.
----------
Dulu-dulu (di bulan-bulan awal penglibatan aku dalam GeJu) aku selalu masuk ke ruangan Lumba Foto nie. Tengok gambar yang cantik-cantik belaka dan luar biasa dan gambar yang tak terpikir kita nak ambik kalaupun kita ada kamera! Dah lama memendam rasa nak cuba tapi segan sebab takde skill amik gambar lagi. Tapi bak kata Nettbiru, skill tue akan terasah sendiri biler kita selalu amik gambar. Alaa... kamera digitalpun, bukannya luak filem! Dah habis berekesperimentasi, delete balik gambar-gambar tue. So aku belajar-belajar bereksperimentasi dengan digicam Sony Cybershot (3.2 megapixel jerk..) aku.

Selepas Hujan adalah satu-satunya, sekeping gambar yang aku hantar ke Lumba Foto bagi bulan Januari 2005 untuk pertama kali dan Alhamdulillah aku dapat tempat ke-3. Tak sangkalah pulak. Gambar nie aku ambil masa tue baru betul-betul lepas hujan kat pokok bunga mak aku. Nama bunga tue pun aku tak tau.. Tapi biler aku tengok kan butir-butir air atas daun bunga tue, nampak cantik, nampak bersinar-sinar seperti mutiara. Terus aku snap gambar 2 3 keping. Pilih sekeping yang terbaik dan hantar ke Lumba Foto.

.:Nota Tangan:. -Terima kasih di atas kepercayaan pihak juri/hakim yang memilih gambar Selepas Hujan nie. Mesti pening diorang nak pilih! Ahaks!! Terima kasih kepada teman-teman yang rasa gambar aku nie layak untuk tempat ke3.

0 comments: