Powered By Blogger

10 July 2013

Marhaban Ya Ramadhan

Pejam celik pejam celik Ramadhan kembali lagi. Ini bermakna ini kali kedua aku menyambut Ramadhan sebagai surarumah. Hehehe... Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan untuk bertemu dengan Ramadhan yang mulia. Mari ulangkaji doa untuk berpuasa, manalah tau kan ada yang baru nak mula puasa esok... Hehehe...
Hari-hari sebagai surarumah x banyak beza antara bulan puasa ataupun tidak. Rumah tetap kena kemas seperti biasa (walaupun xler kemas sangat), baju basuh, sidai dan lipat seperti biasa dll. Cuma bab sahur dengan berbuka laa kena 'pikior' nak masak n makan apa. Kalau hari2 biasa tue apa yg ada jee... Huhuhu...
Owh cerita pasal mengemas tadi aku ada masalah sikit dengan koko krunch nie. Almaklumlah, huda suka makan koko krunch (teringat waseem dulu sebut 'cocouch', dah mcm cockroaches lak bunyinya... Pastu upgrade sikit bunyi jadi 'popoprunch', okler tue...). Dia makan sure sepah2, kalau hari x pose tu aku nampak je atas lantai kutip terus masuk mulut (opkos blkg dia laa... Kalau buat dpn dia nanti di tiru pulak!), tp sbb pose, asiklah nyaris2 nak termasuk mulut! Adehhh... Otak kena setting nie! Kalau x, x pasal2 je nanti...

Anw Alhamdulillah semlm pun dpt g terawikh yg pertama bagi tahun ni bersama Wafiy. Azam tahun ni nak g terawikh kat surau taman nie je... Xyah jauh2. Kalau tahun lepas aku suka test2 terawikh kat masjid/surau sekitar bandar baru bangi ni, maklum ler baru duduk bangi. Hehehe... Tapi kat sini lambat sikit mmg penuh laa, so kena g awal sikit. InshaAllah ada hikmahnya... :)

Kemain seronok Wafiy g surau naik basikal. Kalau x dia mcm malas je nak ikut sbb adiknya xnak pergi. Basikal pun aku parking je kat tepi pagar mcm nie. Risau juga aku kalau basikal dia hilang sbb xde kunci tp aku tawakal je lah, inshaAllah niat kita baik, Allah pun balas baik. Kalau basikal ni hilang, gambar ini akan menjadi saksi kat mana aku telah mempark basikal ni. Hahaha

Anw selamat berpuasa kepada semua.  Banyak sgt kenangan puasa yang kalau nak diceritakan 1 hari pun x habis. Semoga bulan yang mulia ini memberikan 1001 rahmat dan keberkatan kepada kita semua. InshaAllah... Amin amin ya robbal alamin...

Sent from my iPhone

1 comments:

fairus said...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN DAN SELAMAT BERPUASA BRO..