Powered By Blogger

13 July 2013

Aku yg ter'sakiti'...ahaksss...;p

Hari ini adalah hari yang sedikit stress...stress sebab aku akhirnya terpaksa mengakui desas desus orang ramai bahawa aku akan dikelilingi oleh mereka2 yg obses dengan kerja....selama ni aku hanya jadi pemerhati...tapi sekarang bila merasai sendiri....mereka2 ni terlalu obses sampai setiap inci tisu yg dikaji tu nak di'detail'kan sampai menyusahkan diri sendiri...sampai aku rasa macam tak layak pulak pass exam aritu..;(


Aku rasa memang la ramai yg takkan paham apa yang aku cuba ceritakan..sebab org2 macam aku je yg paham bidang kerja aku...sedikit sebanyak aku agak terganggu bila dikelilingi mereka2 yg obses...dah la ada sorg dua yg obses...ada plak yg jenis berkira...kerja tak boleh tolak ansur...yg penting leher sendiri lepas..semangat kesatuan takde...ada sorg tu hnya tau bertempik je...aku tak tau le kat rumah dia bertempik jugak ke..tapi dari gaya tengkingan dan tempikan dia tu mungkin genetiknya dia akan begitu di mana jua...;)

Aku rindu jugak environment kerja di tempat lama aku...kadang2 rasa sedih bila teringat dulu2 aku mmg tak penah berkira bab2 kerja ni...kawan2 pun ok...sama2 memahami, bila sorg ada masalah, kita yg lain cuba bantu apa yg perlu..tapi sekarang bukan lah aku nk kata dorg tak baik, aku bole je berborak2 lama dgn dorg tapi orang yg boleh diajak borak tak semestinya boleh dijadikan kawan yg baik...mereka mempunyai corak dn norma kerja berbeza dari apa yg aku telah alami dan dididik selama ni di Melaka...contohnya takde sapa nk cover aku bila aku kena stanby passive oncall time yg sepatutnya aku nk balik kampung...ari tu masa semua sibuk gi kursus, aku willingly offer diri stanby kat lab sampai 2 Sabtu berturut2 aku kena keja....terkilan la jugak sbb tak sangka dlm kita gelak sama2, borak sama2...rupanya kawan kita tu bukan jenis yg bole dn sanggup berkorban untuk kita...bukan korban duit ke, harta benda ke, jiwa raga ke...cuma mintak tolong stanby if ada kes yg memerlukan kita dtg hospital je...itupun kemungkinan kes tu berlaku 1 dalam 1000...disebabkan takde sapa yg berminat nk cover utk aku, maknanya weekend yg aku balik kampung tu aku kena sentiasa dengan phone dn get ready utk drive balik dari kampung di Melaka ke Selangor semula sekiranya ada call dari hospital yg memerlukan aku bertugas...aku rasa kejam la bila kawan2 sekerja yg tak kemana2 pun weekend tu, ada je kat KL tapi taknak tolong cover for weekend tu...dia sanggup tengok so called kawan dia ni kena drive berulang melaka-selangor...dia bagi alasan yg dia pun kena stnby jugak time lain...ek eleh...baru terasa diriku dipergunakan...

So sejak itu aku rasa nk merajukkan diriku...malas dh nk bercakap dengan riang ria...sukati korang la nak buat apa...korang berkira...aku pun akan berkira...malah kiraan aku akan lebih detail lagi...aku pun taknak sesakkan otak aku dengan isu2 yg tak ke mana ni...baik aku kerja je dengan baik...make sure keja sume setel...pastu next year naik belon jumpa Meow...;)

Sekian je bebelan aku...hopefully di bumi Meow nanti kawan2 sekerja aku nanti tak obses dn pentingkan diri...;D

#mereka2 yang terlibat semua tak aktif fb...so aku tak risau sgt dorg akan terbaca entri aku kali ni...hahaha

4 comments:

isabelle frankly said...

Kalo diorg terbaca pun bagus gak. Baru diorg tau.

makbear said...

Dorg busy kerja...tak buka blog dn fb ni...hehe..pengalaman mengajar aku jangan berbaik2 dengan org yg nmpk sopan2 di luaran ni...lebih baik kawan dgn org kahau mcm aku...hehe...paham ke ko kahau?

Anonymous said...

percayalah. org2 kat meow jauh lebih baik dan sgt bertimbang rasa.

fairus said...

TAKPE MAK BEAR.. BIAU ORANG BUAT KITE, JANGAN KITE BUAT ORANG...