Powered By Blogger

19 July 2013

Jom main masak masak

Bulan2 Ramadhan tahun ni aku dn pakbear tetiba bertukar selera..entah kenapa tahun ni ktorg rasa kalau ktorg masak sendiri juadah berbuka..lauk utk sahur lagi sedap...maybe jugak disebabkan faktor seperti pakbear dh pandai masak banyak jenis lauk..aku pun dah tak perlu kendong buku je...Huda momel pun dah besar, bijak..Wafiy dan Waseem pun dah boleh diharap tolong jaga Huda, makanya tahun ni ktorg banyak masak kat rumah je..pelbagai eksperimen masakan la jugak...hehehe


Last week pakbear masak kari ikan...sedap...yg kelakarnya masa malam yg pakbear beria2 masak kari tu ktorg semua terlajak sahur...kahkahkah...aku sempat la jugak malam sblm tido tu makan lauk kari tu, tapi pakbear mmg tak sempat rasa pun lauk yg dia masak tu..kihkihkih..

Pastu, since hari tu weekend dan ktorg balik berbuka di rumah Mak pakbear so aku semangat make sure lauk kari ikan tu turut sama dibawa pulang ke kampung..mmg sengaja bawak balik so that parents pakbear tahu yg anak jantan dorg ni pandai masak kari dah...hehe

So, masa kat kampung aku berulang kali mengingatkan pada mak dn bapak mentua aku yang kari tu pakbear yg masak...komen memberangsangkan...dorg kata sedap...dah ok dah..hehe..

Then, ayah pakbear pun bukak cerita, actually story ni aku dah tau..tapi tak penah dengar sendiri dari mulut bapak mentua aku sendiri..Mak pakbear dulu staff nurse..ada sekali tu dia sambung study selama setahun...so selama setahun tu dia hnya balik 1-2 minggu sekali...dan hari2 biasa tu ayah pakbear la yang uruskan anak2 dorg yg 5 org tu, yg kecik dalam 3tahun. Abah la masak, kemas rumah, sidai dn lipat baju, make sure anak2 buat homework, hantar pegi sekolah...setahun tu terkontang kanting uruskan hal anak2 sendirian...hebat kan? Patutlah genetik abah pakbear ni menyerap pada pakbear...hahaha..

Kesimpulan yg aku nk sampaikan, memang betullah orang kata kalau nk tengok bakal suami or isteri kita tu ok tak, tengoklah famili dia, mak ayah dia...kalau famili ok, baik2..insyaAllah bakal suami/isteri kita pun baik2 belaka...

*aku tak sempat snap gmbr kari ikan pakbear...sbb masa weekend tu aku pun busy jugak, busy habiskan baca novel Teduhan kasih..hehe..so aku dpt snap gmbr pengat keledek yg pakbear buat beberapa hari lepas je..Huda suka betul pengat ni...hahaha

1 comments:

fairus said...

NANTI SURUH PAK BEAR HANTARKAN SKIT KARI KAT RUMAH SAYA.. HEHEHE NAK RASA BEST KE TAK..