Powered By Blogger

29 September 2013

Umi LOVE waseem

Antara 3 orang anak2 bearuang, aku pasan Waseem adalah orang yang paling terkesan sekiranya aku selalu balik lewat dari kerja, weekend datang kerja...pendek kata lebih banyak masa bekerja berbanding bersama anak2...

Sebenarnya aku pun tak suka diri aku yg sekarang ni..sebab aku rasa aku terpaksa bekerja bagai nak gila bukan atas kerelaan aku..aku sbnrnya tak kisah kerja rajin2 ni sebab dh memang budaya kerja org macam aku ni mmg takde yg malas2..semua rajin2..tapi bila kerja aku tak siap lantaran kerja lain yg memang bukan bawah bidang tugas aku, aku jadi serba salah dan rasa lebih bersalah dengan anak2 aku especially Waseem bila aku kena bekerja lebih masa sebab nk habiskan tugasan hakiki aku sebab masa yg sepatutnya aku buat keja hakiki tu, aku terpaksa buat kerja yg bukan keja aku...dah lah org tak hargai pun...Thank you pun tak..:(

Wafiy secara asasnya memang dari baby jenis yg tak kisah, dia rapat dgn aku dan juga pakbear...Huda pulak memang cintan abis dgn pakbear, so pun takde masalah bila aku selalu takde..:D...huda punya cintan dgn pakbear, sampai pakbear keluar malam gi ngeteh dgn kawan pun Huda follow...hehe

Tapi kami perasan org yg paling selalu ber'angin' moody, start sakit sana sakit sini, demand pelik2 bila Umi busy ialah Waseem...

Waseem memang dari baby lagi memang tak ngam dgn pakbear...dia memang manja dgn Umi dia yg baik hati ni..:p

Aku rasa Waseem ngam dengan aku sbb ktorg sama2 jenis "kepala batu ada dalam"...hehe..sama2 degil...so hanya org degil paham apa org degil lagi satu nak...dan sama2 mempunyai confident level yang tinggi...so org2 yg takut2 dgn ktorg mmg kitorg sekeh2 je...kalau ktorg rasa ktorg betul, ktorg akn pastikan mmg ktorg yg betul...hehe..aku mmg rasa Waseem akn membesar ber'kepala batu' macam aku...tapi kepala aku je ber'batu'...tapi hati aku baik tau..InsyaAllah Waseem pun berhati baik..:)

Karenah dan tindak tanduk Waseem biasanya hanya aku yg boleh tahan walaupun kdg2 aku sendiri geram..aku pun kan ber'batu' jugak...tp aku rasa aku paham kenapa Waseem buat perangai....bila Umi selalu takde kt rumah Waseem akn start demand macam2 yg menguji kesabaran pakbear...tapi ktorg tahu sebenarnya Waseem rindukan Umi...Waseem manja...nak Umi mandikan, pakaikan baju...sapu losyen, pakaikan bedak...polok2...nk tido dgn Umi...nak umi iyum2...sebelum tido mesti nak Umi bacakan doa tido dulu...sayang2...kiss2...polok2 sampai tertido....kalau dengan Dedi, asik tak ngam je...hahaha...

Kesian Waseem...esok aku nk kena gi keja lagi walaupun esok Ahad...hmmm....biasanya Waseem mesti bising kenapa umi asik work je...aku rasa esok aku nk bawak je Waseem ikut gi work sekali...dia mmg suka ikut aku gi hospital..ada sekali tu masa Wafiy pun ikut sekali, Waseem penuh eksyen jadi tukang tunjuk arah ke parking dari bilik opis aku..hahaha...bangga tu sbb dia tau umi work kat mana, kat opis Umi duduk kat mana, kerusi umi macam mana, pen umi macam mana....

Umi luv u Waseem...umi ada duit lebih nanti umi beli mikroskop dan kerja dari rumah je lah...boleh pandang muka korang sepanjang masa....sambil tu menceceh apsal korang mem'bising' je...hahaha


Umi sayang anak2 Umi...:*)

2 comments:

fairus said...

SEBUT WASEEM TERINGAT KURMA YUSOF TAIYOOB.. :D

makbear said...

Memang kurma Waseem tu je yg sy selera makan...kurma lain tak sedap