Powered By Blogger

21 September 2013

Bersabarlah hati...

Tengah2 lena tidur sambil memeluk si comel Huda, aku tetiba terjaga dari tido...perasaan risau, cemas, takut itu datang kembali...walaupun ingatan pada perkara itu aku sudah cuba pendamkan sedalam2 nya, tapi masih juga mengganggu kotak fikiran ku...


Apa yg berlaku benar2 menguji kelasakan akal fikiran dan perasaan aku...

Sedih sebenarnya apabila kita telah cuba memberi yang terbaik tapi kita dianggap masih belum mampu jadi yg baik walaupun mungkin tidak terbaik...

Bila mood sedih ni datang aku pun akan terimbas kembali kenangan masa aku Houseman dulu di mana aku yg pd mulanya disukai oleh HOD satu department tu hingga dioffer jadi MO jabatan tu akhirnya difitnah oleh orang2 yang hampir serupa perwatakan nya dengan orang2 yang aku temui sekarang....dan sampai sekarang aku masih tak tahu siapa kah di kalangan makhluk bertopeng itu yg membuat fitnah ke atas aku...

Tabahkan hatimu wahai Najah...bak kata kawan aku, sememangnya ko yg paling layak utk diuji sebegitu Najah sebab ko 'macho'...

Ye...aku memang kuat...sampai ada kawan yg terkejut bila tahu aku stres..."Awak stress Najah??!!"...pelik bila orang dapat tahu yang aku stres sebab rakan2 mengenali aku yg mempunyai ketahanan tinggi terhadap ombak badai dunia...aku yg happy go lucky...yg suka senyum walaupun dalam situasi kritikal...

Sabarlah Najah, lagi 3 bulan je lagi...ko telan je semua tu...aku yakin bila ko selesai nanti ko akan lebih bahagia..semua ni nk mengajar ko jadi pakar yg 'excellent'...tu lah nasihat rakan2 rapat aku...

Hmmm...maka itu bersabarlah Najah...tabahkan hati...sesungguhnya hati ini pernah diuji dengan lebih teruk lagi sebelum ni...ujian yg Allah berikan untuk menjadikan kita orang yang lebih baik...

Kawan2, doakan kami dapat terbang ke Meow secepat mungkin ya...

:'(


0 comments: