Powered By Blogger

14 September 2013

Aku & Adi Putra Di Bandung

Beberapa minggu yang lepas adalah hari yg sangat meletihkan...aku keja macam nk mati..sebab aku dan pakbear ada spesel trip ke Bandung minggu ni...nk cuti so of course la kena keja kuat sebelum cuti...hehe

So preparation utk ke Bandung memang super kelam kabut..tapi disebabkan aku dn pakbear dh biasa travel so secara asasnya apa2 barang yg diperlukan dan perlu dibuat tu dah menjadi rutin kami. So terkontang kanting la pakbear ku mengemas segala barang sorang2...hehe..tapi before that aku dah list downkan sume benda yg perlu, so basically pakbear hanya follow je la senarai tu....tapi masa mula2 aku serahkan list tu pd pakbear, dia terkikik kikik gelak sbb dlm senarai tu

-baju jalan2 Umi 8 helai
-baju tido Umi 2 helai

Pakbear kata nampak sgt aku nak shopping tahap melampau...dan tak tido...

Heee...

Ok berbalik pada tajuk entri aku kali ni, masa dalam flight aku yg termamai2 sebab flight pukul 6.20 pagi...tiba2 disegar bugarkan dgn cerita yg Adi Putra artis pujaan ku satu flight dgn ktorg...pakbear kata dia nmpk aku sungguh menggelitis bila tahu Adi Putra ada di seat belakang2 ktorg...kihkihkih

Actually aku penah bertembung dgn Adi Putra dulu di Kg Baru, tapi masa tu dia betul2 sembunyikn wajah dia..huhu..so aku tak nampak la muka dia betul2..

Ok. Then masa dalam flight ke bandung ni pulak, Huda melekap je kat aku..so camne aku nk gi bgambar dgn Adi Putra...uwaaaaa!!!!! 

Tapi masa ktorg beratur kat Imigresen, tak semena2...Adi Putra beratur betul2 belakang aku...ye!!! Memang berdiri betul2 belakang aku...hahahaha...so apa lagi aku pun tegur dan borak la dgn dia...

Pada pandangan jarak dekat yg sgt dekat itu, apa aku boleh katakan Adi Putra memang hensem...sangat hensem...hehe...ada karisma kejantanan...sgt polite...dan baik....memang bisa bikin hati wanita cair...

Dan masa dia dh menuju keluar airport tu, dia sempat toleh kat aku dan babai aku sambil kata "bye..see you"...hehehe..kira tak sombong la....tapi aku memang speaking omputeh je lah masa borak dgn dia tu...dapat borak kejap je, kang marah pulak org imigresen kat situ..hehe...nak ambik gambar pun takut org airport bising sbb kami masih dlm post imigresen....

Lantaran keterujaan aku bertemu Adi Putra itu, jeleslah pakbear ku yg gebus tu...hahaha...bukan senang tau nk membuat pakbear jeles...rasanya dia tak penah jeles la setakat kami dh kenal, bercinta dan berkahwin ni....tu aku usik pakbear, ingatkan Umi dah takde value dah anak 3...pakbear kata dia yakin dgn aku tapi dia takut org yg tackle aku...hahaha...

sori my dear Bam...umi just so excited jumpa Adi Putra...u know me very well...takkan ada lelaki lain yg bertakhta di hati ini...sebab puncak takhta tu Umi dah pagar siap2 khas untuk Abg sorang je dunia akhirat...kalau ada org hensem macam Adi Putra tu dtg kacau Umi, Umi akan tepis dorg jauh2...shoh! Shoh!! 

Luv u Adi Putra...aishhh!!! Sori sori pakbear, luv u Dedi... ;p


#spek ni la Adi Putra pakai masa dalam flight aritu..hehe..aku actually tanya dia pasal skandal dia yang terbaru tu...hehe..mcm wartawan plak aku...Susah jugak ada husbnd hensem macam dia kan? Boleh bikin nangis hari2..:)


3 comments:

fairus said...

LAIN KALI TANYA DIA BEBETUL PASAL SKANDAL DIA TU.. BETUL KE TAK.. :)

makbear said...

Fairus, sy cakap kat dia "Heard about ur recent controversy, hope it's not true"...dia kata "InsyaAllah" hehehe...so kita pandai2 lah agak betul tak...tapi org hensem macam dia mmg patut pun bini org terpikat..sbb tu apa2 kena kembali pada Islam..:)

tony transport bandung said...

Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan/ Puan
Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong. Mutiara Bandung sewa kereta menawarkan beberapa pakej untuk kereta sewa tempatan yang anda boleh pergi ke mana-mana sahaja di Bandung.

Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
Hubungi kami Bilangan +62 858 6137 8328 ( Whats app bersedia ) atau email: tonybandung@smartfren.blackberry.com


Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam
Suzuki APV ( 7seat ) Rp 450,000

Toyota Avanza ( 6seat ) Rp 450,000

Toyota Innova ( 7seat ) Rp 600,000

KIA Pregio ( 10seat ) Rp 650,000

Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk ) Rp 750,000

Isuzu Elf Long 16 tempat duduk IDR 950,000

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, fee parking tiket, makan pemandu.

Pemandu Bandung Sedia Perjalanan dengan Anda. Pemandu Bandung berpusat di Bandung. Pemandu bersedia untuk menerima banyak pesanan. Mereka boleh menyediakan banyak jenis kereta. Dari minivan kecil sederhana sehingga bas besar. Harga kereta boleh dipratonton dalam harga kereta lengkap. Harga termasuk kereta, pemandu , petrol, letak kereta dan tol. Kebanyakan pemandu Bandung tahu sedikit bahasa Inggeris. Mungkin anda memerlukan panduan berbahasa Inggeris juga. Pemandu Bandung boleh menyediakan keperluan anda semasa perjalanan. Malah bagi pakej makan. Dengan Pemandu Bandung anda membayar harga hanya untuk menyewa kereta , perkhidmatan pemandu dan petrol dalam satu harga. Anda juga boleh hanya membayar kereta dan pemandu tanpa petrol jika anda want.Anything yang tidak disebut di sini boleh dibincangkan dengan lebih lanjut melalui e-mel jika anda memerlukan destinasi yang berbeza. pemandu berbahasa Inggeris yang tahu Bandung juga
Anda boleh berbincang tentang di mana untuk pergi dan mencari hotel yang anda suka apabila tiba di Bandung. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami espescially jika anda kali pertama di Bandung.

Harga murah untuk mengupah pemandu di Bandung adalah 450,000 WPI. Ia adalah untuk Bandung bandar pelancongan. Harga termasuk pemandu, petrol, tol, kenderaan , makanan pemandu dan lain-lain Anda membayar terus kepada pemandu apabila anda sedang duduk dalam kereta. Ini bermakna pembayaran pada hari pertama lawatan. Anda juga boleh membayar di akhir lawatan . Kadang-kadang pada akhir hari.

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.


CALL / hubungi / sms / Nego / konsultasi percuma :
HP / SMS / CALL : +62 858 6137 8328
telefon office : +62 8888 9177 00
WhatsApp : +62 858 6137 8328
pin blackberry : 30D1 82F0
email: tonybandung@smartfren.blackberry.com