Powered By Blogger

24 September 2013

Kempen Beriadah Setiap Petang


Semenjak dua menjak dah 'dapat kaki' ni, asalkan petanggg je.... Huda dah pegang kasut, merengek2 nak suruh pakaikan, nak ajak aku gi ronda2 kat luarlah tue!

Amboi2... Geram betul aku. Kalau ikutkan badan, mmg malas aku nak keluar rumah. Selalunya petang2 ni, istirehat jee santai2 sementara nak mandi n maghrib. Pastu pikir nak masak apa lagi...

Tapi bila dipikirkan baik2, bagus juga Huda mcm tue, at least dpt laa aku beriadah sikit membakar kalori yg semakin bertambah! Hehehe... Badan pun dah rasa lemau jee. Rasanya dah 3 minggu juga aku x g main badminton. Lagiler lemau!!!

Biasanya aku bawa Huda n abg2nya ke playground yg berdekatan je. Oklah tu, at least aku tgk playground tu well maintain n selamat utk digunakan. Main lah apa2 yg ada ye nak... Kadang2 aku main tendang2 bola n badminton dgn Wafiy n Waseem juga.

Owh btw, just for our own record, Huda dah start jalan tatih2 sejak raya aritu... Masa kat rumah Nek Chom bukan main rancak berjalan terkedek2, tp bila sampai Bangi dia malas balik sekejap. Akhirnya skrang ni dah berjalan penuh laa walaupun masih lesen L lagi. Tapi aku tgk bila org ramai2 dia segan2 lagi... Huda akan berdiri statik je tgk org.

Mcm tue laa masa kat Bandung, asik nak 'dikelek' jee kata org tua, suruh bertatih2 sendiri pun xnak. Geram nengokkan! Walaupun aku mmg berdoa sepatutnya by the time sampai kat Bandung suppose Huda dah jln laju supaya aku xyah nak dukung selalu. Tp makbear ckp, elok jgn minta mcm tu, nanti dia dah lari laju xde brek, aku yg x larat nak kejar! Hahaha... Nampaknya doa makbear lg makbul dari aku.

Dah setahun 3 bulan (start masa raya aritu) Huda baru nak start berjalan, xpelah Huda walaupun lmbat sikit dari org lain tp masih boleh diterima dan menunjukkan progress tumbesaran (betul ke term aku nie? Kihkihkih) yang memberansangkan. Chaiyok2!!! We love u Huda!

Sent from my iPhone

2 comments:

fairus said...

NTAHLAH.. AKU PUN KADANG2 MALAS NAK BAWAK ANAK JENJALAN PETANG2.. BALIK KERJA JE DUK KAT UMAH JE..

pakbear said...

hehehe yelah penat keje... tp duk rumah kecik mcm rumah aku nie anak2 cpt bosan, so kena laa merajinkan diri melayan kerenah dorang, kesian plak....